نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

وضعیت دولت الکترونیکی در ایران ارزیابی شد

به گزارش مهر، چارچوب METRE ، ابزاری برای خودارزیابی آمادگی دولت الکترونیک در هر کشور براساس یک متدولوژی کارکردی و جامع ­نگر برای اندازه‌­گیری آمادگی دولت الکترونیکی است و شامل پرسش هایی می شود که به ­شناسایی فاکتورهای تاثیرگذار روی توسعه دولت الکترونیکی، شناسایی مشکلات و اولویت بندی اقدامات پیاده ­سازی استراتژیک کمک می­ کند.

همچنین، چارچوب دیگری که در این کارگاه معرفی می‌شود METEP است که در آن ۱۵۰ ویژگی که سیاستگذاران در هنگام طراحی سیاست‌ها و راهبردهای مشارکت الکترونیکی باید آنها را رعایت کنند مورد توجه قرار گرفته است.

در این راستا نخستین کارگاه آموزشی پایش دولت الکترونیکی در ایران با همکاری دپارتمان امور اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل متحد، از ۱۲ اسفند ماه به مدت ۳ روز و با حضور نمایندگان معرفی شده از سوی دستگاه های اجرایی، توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران برگزار شد.

دراین کارگاه امکان ارزیابی از موضوعاتی مانند تقاضاها، نیازمندی­ها، حوزه‌‎­های اولویت‌­دار، فناوری، محیط توانمندساز، ساختار نهاد راهبری، سطح تعامل میان‌­دستگاهی و سایر جنبه­‌های کلیدی دیگر برای دو طرف فراهم و هم چنین زمینه ایجاد نقشه­ راهی برای فعالیت­های کوتاه ­مدت و بلندمدت آینده در حوزه دولت الکترونیک ایجاد شد.

تعریف معیارهایی برای توسعه و ارزیابی خدمات الکترونیکی، هماهنگی برای بهبود خدمات الکترونیکی، بحث و بررسی در رابطه با ایجاد پنجره واحد به ­منظور بهبود ارائه خدمات و بحث و بررسی در رابطه با چگونگی بهبود رتبه ایران در شاخص توسعه دولت الکترونیک و شاخص مشارکت الکترونیک از جمله محورهای مورد بررسی در این کارگاه سه روزه بود.

 
 
 
No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل