نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

زبان چهره در سراسر جهان یکسان است

تیمی از پژوهشگران آمریکائی به تازگی در پژوهش های خود به بررسی زبان چهره و بدون در نظر گرفتن زبان ها و گویش های مختلف انسانی شده و دریافتند زبان چهره در سراسر جهان یکسان است. به طور مثال چهره انسان متشکل از ابرو شکل چانه و به هم فشردن لب ها در زمان عصبانیت مشترک بوده و هر فرد با هر زبانی از حالت چهره مشابهی در هنگام خشم استفاده می کند .

اولین وجه مشترک و قضاوت های اخلاقی به گونه ای منحصر به فرد در انسان ها مشترک است و زبان های مختلف تنها جنبه کلامی دارند و نگاه و رویکرد ی  ثابت در چهره افراد جدا از زبان مادری افراد بیانگر درونیات هر فرد خواهد بود .

آلکس مارتینز ، دانشمند علوم شناختی و استاد رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه ایالتی اوهایو  در ایالات متحده آمریکا در رابطه با این یافته های جدید  اظهار داشت : اولین وجه مشترک و قضاوت های اخلاقی به گونه ای منحصر به فرد در انسان ها مشترک است و زبان های مختلف تنها جنبه کلامی دارند و نگاه و رویکرد ی  ثابت در چهره افراد جدا از زبان مادری افراد بیانگر درونیات هر فرد خواهد بود .

نتایج این تحقیقات که در مجله شناخت Cognition  به تفصیل ارائه شده حاکی از این است که عضلات صورت در تمامی افراد فرکانس هایی مشابهی را منتشر می کنند که به طور مثال هر فرد عصبانی با هر نوع زبانی فرکانسی مشابه از چهره خود ساطع می کند .

 پژوهشگران برای بررسی بیشتر در این زمینه سه حالت عمومی خشم ، نفرت و تحقیر را  در میان صد و پنجاه و هشت دانش آموز به آزمایش گذاشته و به گرفتن عکس و فیلم از این تعداد پرداختند . در ادامه محققان به گفتگو از طریق زبان مادری  با این افراد پرداخته و از دانش آموزان خواسته شد که در تک تک عکس ها و فیلم ها درونیات خود را ابراز کنند . پژوهشگران در پایان با بررسی کامپیوتری فریم ها به الگوریتمی واحد دست پیدا کردند که صرف نظر از زبان شرکت کنندگان در این آزمون ، نشان گر حالت های مشابه صورت در میان آن ها بود و می توان به طور قطع اعلام کرد که زبان صورت علی رغم تفاوت در زبان گفتاری ، وجه تشابه تمامی انسان هاست .

منبع : Healthsite

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل