نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

هشدار به بیماران قلبی و تنفسی عازم سفرهای نوروزی

مجتبی خالدی با توجه به آمار بالای ماموریت های اورژانس ۱۱۵ در مواجهه با بیماران قلبی و تنفسی، به مهر، گفت: حجم بالایی از ماموریت های اورژانس ۱۱۵ را بیماران قلبی و تنفسی تشکیل می دهند که لازم است این قبیل افراد قبل از انجام سفرهای طولانی مدت، نکاتی را رعایت کنند.

وی افزود: بیماران قلبی و تنفسی قبل از اینکه به سفر بروند، حتما باید با پزشک معالج خود، موضوع مسافرت را مطرح کنند و مشورت بخواهند.

خالدی همچنین نسبت به مسافرت هوایی بیماران قلبی و تنفسی هشدار داد و گفت: نوع وسیله و زمان سفر، از اهمیت بالایی برای بیماران قلبی و تنفسی برخوردار است.

سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به تماس های تلفنی با مرکز اورژانس ۱۱۵، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته (ششم فروردین) تعداد ۷۹۳۰ ماموریت توسط پرسنل اورژانس کشور انجام شده که از این تعداد، ۱۶۰۸ ماموریت مربوط به موارد تصادفی بوده و ۶۳۲۲ ماموریت، غیر تصادفی بوده است.

وی افزود: ۱۴۰۶ مورد از موارد تصادفی برای تکمیل عملیات درمانی به بیمارستان اعزام شده اند و ۲۶۴ مورد در محل درمان شده اند. همچنین از موارد غیر تصادفی گزارش شده، ۲۳۳۷ مورد به بیمارستان اعزام شده اند و ۲۰۴۶ مورد در محل درمان شده اند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل