نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

موفقیت رمان نوشته شده توسط هوش مصنوعی در مسابقات رسمی

محققان دانشگاه فیوچر (Future) به تازگی اعلام کرده اند که داستان کوتاه نوشته شده توسط هوش مصنوعی ساخته شده شان  توانسته است در یکی از رقابت های داستان نویسی ژاپن به نام جایزه ادبی هوشی شینیچی (Hoshi Shinichi Literary Award) مورد پذیرش قرار بگیرد. اگر چه این داستان نتوانست برنده این رقابت شود اما پذیرفته شدن آن برای ورود به این سری از رقابت ها خود به تنهایی نشان دهنده این است که هوش های مصنوعی  در آینده ای نزدیک قادر خواهند بود تا به راحتی خلاقیت های مختص انسان را تقلید کنند.

محققان ابتدا با جنسیت دادن به شخصیت اصلی داستان طرح ابتدایی و کلی را برای هوش مصنوعی یاد شده رسم کردند. انها همچنین فهرستی از لغات، عبارات و جملات را برای گنجانده شدن در داستان جمع آوری کردند

این تیم به راهبری هیتوشی ماتسوبارا (Hitoshi Matsubara)، پروفسور علوم کامپیوتری، در طول فرایند نوشتن این داستان عمیقا با این سازه دیجیتالی خود همکاری کردند. این محققان ابتدا با جنسیت دادن به شخصیت اصلی داستان طرح ابتدایی و کلی را برای هوش مصنوعی یاد شده رسم کردند. انها همچنین فهرستی از لغات، عبارات و جملات را برای گنجانده شدن در داستان جمع آوری کردند. سپس هوش مصنوعی آنها این داده های متمایز را به جملاتی قابل و یکپارچه تبدیل کرد. نتیجه این امر داستانی با نام " روزی که یک کامپیوتر یک رمان نوشت" بود.

این اولین سالی است که مسابقه داستان نویسی موسوم به جایزه ادبی هوشی شینیچی ثبت نام ماشین ها و داستان های آنها را قبول کرد. تعداد 11 عدد از 1450 داستانی که امسال برای این رقابت ها ثبت نام کردند متعلق به داستان هایی بودند که از همکاری انسان ها با هوش های مصنوعی ساخته شده بودند. با این حال هیچ یک از قاضی ها نمی دانستند که کدام یک از این داستان ها توسط انسان ها و کامپیوتر ها نوشته شده اند. لازم به ذکر است که داستان یاد شده در ابتدا توانست از مرحله مقدماتی گذر کند اما در نهایت علیرغم ساختار بسیار خوب به دلیل عدم وجود توسعه شخصیتی از دور خارج شد.

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

منبع: Engadget

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل