نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

روبات مینیاتوری با قابلیت کشیدن خودرو

دانشمندان دانشگاه استنفورد در آزمایش های جدید خود در پی بهره برداری از نیروی مورچه ها در شکل روباتیک آن هستند. این محققان امیدوارند که بتوانند از توانایی کار دست جمعی مورچه ها برای جابه جایی اجسام بسیار سنگین استفاده کرده و روبات هایی را طراحی کنند که بتوانند سنگین ترین اجسام را نیز جا به جا کنند.

محققان برای اثبات میزان قدرتمندی این روبات ها، دسته ای شش تایی از این روبات ها را آماده سازی کرده( هر کدام از روبات ها می توانست به تنهایی جسمی دارای 52 پوند یا 24 کیلوگرم وزن را جا به جا کند.) و از آنها برای به حرکت در آوردن یک اتوموبیل کامل به همراه سرنشینانش استفاده کردند.

در این سری از آزمایش ها که به منظور جا به جایی اجسام سنگین طراحی شده بود، روبات های طراحی شده ای که با نیرویی سریع و تشنجی می پریدند یا راه می رفتند در کار گروهی ناکارآمد عمل کردند. این در حالی بود که روبات های تاگ (Tug) به دلیل نیروی بیش تر و طولانی تری که با استفاده از چنگک های خود تولید کرده بودند توانستند حرکت دادم اجسام یاد شده بسیار کار آمد عمل کنند.

محققان برای اثبات میزان قدرتمندی این روبات ها، دسته ای شش تایی از این روبات ها را آماده سازی کرده( هر کدام از روبات ها می توانست به تنهایی جسمی دارای 52 پوند یا 24 کیلوگرم وزن را جا به جا کند.) و از آنها برای به حرکت در آوردن یک اتوموبیل کامل به همراه سرنشینانش استفاده کردند. به این ترتیب این گروه از روبات ها با استفاده از شبیه سازی کار جمعی مورچه ها موفق به جا به جایی این جسم سنگین شدند. در ادامه می توانید ویدیویی از نحوه انجام این آزمایش را مشاهده کنید.

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

منبع: Gizmodo

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل