نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اتحاد بزرگان فناوری برای امن کردن پست الکترونیک

به تازگی شرکت های بسیار بزرگ در زمینه تکنولوژی مانند گوگل، مایکروسافت، یاهو، لینکدین و کام کست در ساخت مکانیزم جدیدی برای  همکاری کرده اند که از طریق آن می توان مطمئن شد که پست الکترونیکی های ارسالی همگی رمزگذاری شده اند. باید بدانید که تکنولوژی اصلی پست الکترونیکی از زمان ساخته شدن تا کنون هیچ تغییر عمده ای نداشته است. با این حال سیستم رمزگذاری ای میلی به تازگی به جهان معرفی شده و حتی به واسطه بزرگترین کمپانی های ارائه دهنده پست الکترونیکی مانند جی میل نیز مورد استفاده قرار گرفته است اما فناوری یاد شده هنوز هم مستعد حمله هکرها است.

این سیستم در ابتدا چک می کند که آیا دامنه ای که به آن پست الکترونیکی ارسال کرده اید از SMTP STS پشتیبانی می کند یا خیر و سپس مطمئن می شود که گواهی رمز گذاری وارد شده معتبر و به روز باشد. اگر تمامی این مراحل به درستی پیش برود می توانید پیام خود را ارسال کنید

برای مثال یک هکر می تواند یک مجوز دیجیتال جعلی رابه سیستم وارد کرده و سیستم یاد شده آن را معتبر شناسایی کند و همین امر نیز منجر می شود که کاربر پست الکترونیکی های خود را به سروری نا امن ارسال کند که حتی خود نیز از آن بی خبر است. علاوه بر این، سیستم یاد شده پس از تشخیص سروری به عنوان سرور نا امن نیز باز هم می تواند به آن پست الکترونیکی ارسال کند.

با این حال این سیستم جدید که این کمپانی های بزرگ به تازگی بر سر به کارگیری آن به توافق رسیده اند از بروز چنین مشکل هایی جلوگیری می کند. این سیستم در ابتدا چک می کند که آیا دامنه ای که به آن پست الکترونیکی ارسال کرده اید از SMTP STS پشتیبانی می کند یا خیر و سپس مطمئن می شود که گواهی رمز گذاری وارد شده معتبر و به روز باشد. اگر تمامی این مراحل به درستی پیش برود می توانید پیام خود را ارسال کنید اما اگر در این فرایند چیزی مشکوک شناخته شود ارسال پست الکترونیکی متوقف شده و دلیل آن نیز به ارسال کننده اعلام خواهد شد.

با این حال باید بگوییم که کمپانی های دخیل تکنولوژی یاد شده را پس از تایید، در سرور های خود به کار می برند. در این شرایط، پیام های رمز گذاری شده ارسالی و دریافتی توسط جی میل از 69 الی 83 درصد به 100 درصد افزایش می یابند.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل