لزوم گسترش ارتباطات علمی و سازنده با جهان

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر لزوم گسترش ارتباطات علمی با سایر کشورها گفت: دانشگاهیان راهبردهای خود را در سال 95 در راستای افزایش رشد علم و گسترش فضای ارتباط علمی و تعامل سازنده با جهان برای نیل به خوداتکایی میهن اسلامی ادامه خواهند داد.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علی اصغر پیوندی در پیام نوروزی سال 1395 خود آورده است: سالی که گذشت سرشار از نقاط عطف برای نظام سلامت کشور بود؛ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز هم راستا با مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تمام تلاش خود را به کار گرفت تا در مسیر پیشرفت طرح تحول در نظام سلامت، کیفیت و کمیت خدمت رسانی به مردم ایران افزایش یابد. 

وی در این پیام یادآور شد: مجموعه این تلاش ها جز با رهنمودهای حکیمانه رهبر عالیقدر نظام، هدایت های مدبرانه رئیس جمهور و حمایت های مجلس شورای اسلامی میسر نبود؛ البته در این مسیر همچنان چالش ها و تنگناهای پیش رو، دشوار و پرشمارند اما توانایی های انسانی و معنوی جامعه پزشکی به همراه درایت و مدیریت توام با تدبیر هیات دولت و سایر مسئولان قوا نقطه امید برای حل دشواری ها است. 
پیوندی در بخش دیگری از پیام خود آورده است: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سال گذشته با حمایت از شرکت های دانش بنیان در راستای تولید محصولات و تکنولوژی های حوزه سلامت، سرمایه گذاری برای تولید داروهای خاص و نیز کنترل مصرف دارو و تجهیزات پزشکی در بیمارستان های تحت پوشش خود کوشید تا از میزان وابستگی به خارج از کشور بکاهد. 
وی خاطرنشان کرد: اکنون که سال جدید به ابتکار رهبر فرزانه انقلاب سال 'اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل' نامیده شده است، این دانشگاه بیش از پیش همت خود را به کار می بندد تا نگاه به داخل، افزایش تولید داخلی و استفاده از ظرفیت های بومی را در راستای اقدامات عملیاتی برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی در حوزه نظام سلامت سرلوحه کار خویش قرار دهد. 

** پیام تبریک نوروزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران 
دکتر علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز به مناسبت فرارسیدن سال نو در پیامی ضمن قدردانی از تلاش مسئولانه همکاران دانشگاه در سالی که گذشت از 'اخلاق' و 'تفکر' به عنوان دو نیاز جدی امروز جامعه یاد کرد. 
وی خاطرنشان کرد: جامعه دانشگاهی می تواند در این مسیر نقش برجسته ای ایفا کند؛ اخلاق لازمه زندگی اجتماعی و تفکر ضرورت غیرقابل انکار پیشرفت جامعه است بنابراین امیدوارم سال 1395 سال شکوفایی اخلاق و تفکر در تمام جامعه اسلامی ایران باشد. 
جعفریان یادآور شد: شکوفا شدن دوباره طبیعت، الهام بخش خوبی برای ضرورت بازبینی رفتارها و تلاش ها در راستای رفع کاستی ها و توجه به خصایل نیک انسانی است. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا