نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گزارش تصویری از نسل جدید نیرو گاههای اتمی

بزرگترین راکتور از نسل چهارم سیستم انرژی هسته ای در چین روز یکشنبه افتتاح شد . این مخزن فشار ، یک راکتور گاز سرد با درجه حرارت بالا به شمار می رود  که 25 متر ارتفاع و وزنی معادل 610 تن دارد که بدین شکل می توان نام  بزرگترین ، سنگین ترین و پیچیده ترین مخزن تحت فشار برای راکتور هسته ای روی این سیستم  قرار داد .

این مخزن فشار ، یک راکتور گاز سرد با درجه حرارت بالا به شمار می رود  که 25 متر ارتفاع و وزنی معادل 610 تن دارد که بدین شکل می توان نام  بزرگترین ، سنگین ترین و پیچیده ترین مخزن تحت فشار برای راکتور هسته ای روی این سیستم  قرار داد .

این مخزن  استوانه ای ، بر اساس گفته های مسوولین تامین کننده برق استان شادونگ در شرق چین خواهد بود و با ظرفیتی معادل 200 مگا وات از پایان سال 2017 شروع به کار خواهد کرد .

در طراحی نسل چهارم راکتورها شرایط اضطراری پیش بینی شده و مشکلات موجود در راکتورها یا نقص در سیستم ها به نحوی مدیریت خواهد شد که به تعطیلی سایت منجر نخواهد شد .

مدیر کل سازمان تامین انرژی  چین در این خصوص اظهار امیدواری کرد که در حدود 91 درصد از برق مصرفی در این منطقه به زودی توسط این راکتورها تامین شده و در ادامه خاطر نشان کرد  که وجود راکتور های گاز سرد با درجه حرارت بالا نشانگر استفاده این کشور از آخرین فن آوری های هسته ای بوده و افزایش صادرات را برای کشور چین به همراه خواهد داشت .

در پایان گفتنی است کشور چین یادداشت تفاهمی در خصوص ساخت و ساز نیروگاههای هسته ای با کشورهای عربستان سعودی و امارات متحده عربی منعقد کرده که  به زودی اجرایی خواهد شد .

منبع :Xinhuanet

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل