نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

برنامه پنج ساله حفاظت هوشمند تهیه شد

سرهنگ حمید رضا خیلدار در گفت و گو با ایرنا افزود: حفاظت هوشمند از مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست جزو برنامه های این سازمان است زیرا وسعت مناطق بسیار زیاد و تعداد نیروها کم است. 
وی اظهار کرد: بر این اساس یک برنامه پنج ساله حفاظت هوشمند در قالب چندین پروژه تهیه شد که شناسایی کانون های حریق، اطفا و انرژی های خورشیدی برخی از این پروژه ها است. 
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: برای رصد و حفاظت از مناطق تحت مدیریت در ارتفاعات نیازمند نصب دوربین هستیم که این دوربین ها برای فعالیت نیاز به انرژی دارند که اگر بخواهیم با کابل کشی این کار انجام شود هم مقرون به صرفه نیست و هم اینکه متخلفان اقدام به قطع کابل ها می کنند بنابراین بهترین راه استفاده از انرژی خورشیدی است که در این بسته دیده شده است. 
وی افزود: برای حفاظت از عرصه های تحت مدیریت فقط 30 درصد نیروی مورد نیاز یعنی دو هزار و 700نیرو داریم در حالی که این تعداد باید به 7 هزار و 700 نیرو افزایش یابد یعنی سالانه جذب هزار نیرو، که این کار نیازمند تامین اعتبار است که در حال حاضر امکان پذیر نیست. 
سرهنگ خیلدار گفت: بر این اساس این برنامه پنج ساله را بعد از تهیه به معاونت توسعه و مدیریت حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست ارایه کرده ایم و آنها قول داده اند تا بنا به نیاز سازمان آنرا تصویب کنند. 
وی با اشاره به برداشته شدن تحریم ها اظهار کرد: اکنون فرصت مناسبی برای ورود فناوری های نو و به روز به کشور است که می توانیم با تعامل با کشورهای توسعه یافته این نیاز را برطرف کنیم. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل