هدف مشخصی از تربیت پزشک عمومی نداریم

به گزارش ایرنا، دکتر نادر ممتازمنش در سمینار چالش های آموزش های پزشکی ایران اظهار داشت: این در حالی است که هنوز تفکیکی در نقش پزشک خانواده و درمان گر مستقل، بین دانشجویان پزشکی عمومی هم صورت نگرفته است.

وی افزود: پزشکان عمومی به منظور ارایه خدمات بصورت سرپایی تربیت شده اند اما متاسفانه تخصص و فوق تخصص گرایی باعث تغییر دیدگاه پزشکان نسبت به بیماران شده است که این امر باعث صرف هزینه های بیشتر درمانی می شود.

** عدم ارتباط رشته های مختلف درایران 

مدیر مرکز مطالعات وتوسعه آموزشی علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، عدم ارتباط موثر بین رشته های مختلف پزشکی درایران را از دیگر چالش های آموزش پزشکی درایران عنوان کرد.

وی ادامه داد: رشته های علوم پزشکی سایر کشورها در خود بیمارستان ها مستقر می شود اما این امر ، متاسفانه درایران به دلیل نبود ارتباط موثر بین رشته های مختلف علوم پزشکی ،کم تر دیده می شود.

**پزشکان باید به هزینه های درمان توجه کنند

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به بندهای نظام تحقق سلامت در کشور، افزود: باید پزشکان به هزینه های درمان توجه کافی کنند.

ممتاز منش تاکید کرد: اگراقتصاد سلامت نادیده گرفته شود هرچقدر منابع، تامین شود بازهم کفاف هزینه ها را نمی دهد.

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزشی علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: این امر باید در پایه و دربخش آموزش پزشکان لحاظ شود.

به گفته ممتازمنش تمرکز بیش از اندازه بر درمان تا پیشگیری، توجه ناکافی به مهارت های ارتباطی پزشک با بیمار و لزوم ارتقا جایگاه شغلی پزشکان ازدیگر چالش های حوزه آموزش پزشکی در کشور به شمار می آید.

به گزارش ایرنا سمینار چالش های آموزش های پزشکی ایران امروز پنجشنبه در فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. در این سمینار از کتاب سلامت درجمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.

این کتاب، حاصل تجربیات سیاست گذاران حوزه سلامت کشور درسال های پس ازپیروزی جمهوری اسلامی به شمار می آید.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا