نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مرندی:اگر به دنبال مرجعیت علمی هستیم باید سلامت جامعه راسرلوحه کار خود قرار دهیم

به گزارش ایرنا، دکتر علیرضا مرندی روز پنجشنبه در سمینار چالش های آموزش پزشکی در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به پیشرفت های حوزه علوم پزشکی در دهه اخیر افزود : برای ارتقای هرچه بیشتر سطح علمی و رسیدن به مرجعیت علمی باید به سلامت جامعه و به ویژه سلامت قشر محروم جامعه بسیار توجه کنیم.

وی با طرح این سوال که آیا از سواد سلامت جامعه راضی هستیم خطاب به متخصصان و استادان حوزه علوم پزشکی گفت: این امر باید سرلوحه کار ما قرار گیرد تا وظیفه خود بدانیم که به بیماران و دانشجویان آموزش های لازم برای ارتقاء سواد سلامت ارایه کنیم .

وی با تاکید بر اینکه پاسخگویی اجتماعی در نظام سلامت کاری بسیار جدی است ادامه داد: باید دراین زمینه تلاش بسیار کرد، دانشگاه ها مسئول پاسخگویی به مردم هستند و باید در برنامه ریزی آموزشی خود و نحوه ارایه آموزش ها این امر را سرلوحه کار خود قرار داده و تنها به متون پزشکی ترجمه شده اکتفا نکرد.

مرندی توضیح داد: با ترجمه و آموزش متون غربی تنها به پزشکی لائیک می رسیم ، اما اگر پزشکی ما بر پایه مبنایی اعتقادی باشد یک سبک زندگی جدید و سبک آموزشی جدید بر اساس آموزه های اسلام شکل می گیرد.

رییس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی با بیان اینکه به طور کلی پزشکان نقش حمایتی بسیار خوبی در جامعه ایفا می کنند ،گفت : مردم به پزشکان مانند روحانیون اعتماد دارند ،باید از این قدرت حمایت گری استفاده کنیم تا مسئولان و جامعه را در خط سبک زندگی اسلامی ایرانی وارد کنیم .

مرندی اضافه کرد: اکنون 120 هزار پزشک در کشور فعالیت می کنند که اگر همین پزشکان به عنوان حکیم تربیت می شدند امروز یک تحول جدی در نظام سلامت و نه در نظام درمان کشور ایجاد می شد چرا که سبک زندگی ایرانی خود عاملی برای ارتقای سلامت جامعه و کاهش بیماری ها محسوب می شود .

به گزارش ایرنا، سمینار یکروزه چالش آموزش پزشکی در فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی در حال برگزاری است. این همایش علمی عصر امروز به کار خود پایان می دهد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل