نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تمایل مراکز علمی ایتالیا برای همکاری با پژوهشگران ایرانی

به گزارش وزارت علوم، دکتر 'وحید احمدی' روز دوشنبه در مراسم تجلیل از دکتر 'فتح الله مضطرزاده' معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران که با گشایش ساختمان سبز پژوهشگاه مواد و انرژی همراه بود، اظهار داشت: بررسی های تاریخی نشان می دهد که تحولات تمدن ها متاثر از تلاش ها و زحمت های دانشمندان و مدیران اثرگذار بوده است.
وی افزود: حرکت رو به جلو تمدن ها، نشات گرفته از تفکرات، آثار و زحمات دانشمندان آنها بوده است.
احمدی با اشاره به حرکت رو به جلوی ایران در حوزه های علم و فناوری خاطرنشان کرد: در حال حاضر ایران از لحاظ علمی در منطقه اثرگذار و در دنیا صاحب منزلت است و این امر با همت و کوشش دانشمندان، استادان، دانشجویان و مدیران ارزشمند این مرز و بوم میسر شده است.
وی درباره ماموریت کاری و سفر اخیر خود به کشور ایتالیا نیز گفت: در این سفر چهار روزه، در بازدید از مراکز علمی و تحقیقاتی این کشور شاهد بودم که دنیا با شأن و اعتبار به کشورمان می نگرد و در این سفر به طور صریح از محققان ایران برای همکاری دعوت به عمل آمد که این امر برای کشور ما بسیار ارزشمند است.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم ادامه داد: در بازدید از مرکز مطالعات کهکشان و کیهان کشور ایتالیا، تداوم همکاری های علمی این مرکز با ایران مورد تاکید قرار گرفت.
وی همچنین به تمایل مرکز فیزیک نظری عبدالسلام (ICT) برای همکاری با ایران اشاره و اظهار کرد: بسیار خوشحالیم که شاهد به ثمر رسیدن نسبی تلاش های محققان کشور هستیم.
مراسم نکوداشت خدمات علمی دکتر مضطرزاده، صبح امروز (24 اسفندماه) با حضور دکتر 'محمد فرهادی' وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در محل پژوهشگاه مواد و انرژی برگزار شد.
مضطرزاده استاد دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و از چهره های ماندگار علمی کشور است که سابقه 23 سال ریاست بر پژوهشگاه مواد و انرژی را نیز در کارنامه خود دارد.
ریاست دانشگاه گیلان، معاونت پژوهشی وزارت علوم طی سال های 72 تا 76، ریاست کمیسیون شورای پژوهش های علمی کشور، ریاست انجمن شیمی و مهندسی شیمی ایران، عضویت پیوسته فرهنگستان علوم، معاونت پژوهشی دانشگاه های شهید بهشتی و تربیت مدرس و عضویت در چندین شورای علمی از جمله مسئولیت های علمی و اجرایی این استاد و پژوهشگر نمونه آموزش عالی است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل