کاهش خطرناک آب بدن با لباس های لاغری

دکتر محمدحسن انتظاری در گفت و گو با سیناپرس افزود: برخی از لاغر شدن ها مثل استفاده از کمربندهای لاغری، بیشتر از چاقی به بدن ضرر می رساند. دلیل این مساله این است که بدن فرد به خاطر استفاده از روش های غیرعلمی لاغر شدن، بجای چربی سوزی، دچار استخوان سوزی و یا ماهیچه سوزی می شود.

رئیس دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هشدار داد: استفاده از روش هایی مثل چسب های چربی سوز، شکم بندها یا لباس های لاغری، مصرف نوشیدنی های لاغری و یا مصرف داروهای لاغری، روش های غیرعلمی است که افراد بدون تجویز پزشک متخصص، استفاده می کنند.

وی اظهار داشت: متاسفانه عده زیادی از افراد، از این روش ها استقبال می کنند، بدون اینکه از عواقب آنها آگاه باشند. حتی در برخی از این روش های غیرعلمی لاغری از ترکیبات مواد مخدر، تیروئیدی و هورمونی نیز استفاده می شود که در برخی موارد نیز این ترکیبات از طریق پوست، جذب بدن می شود.

انتظاری تاکید کرد: مصرف این داروهای لاغری و البته لباس های لاغری، ممکن است به ارگان های حیاتی  بدن آسیب جدی وارد کند و باعث تحلیل عضلات، دفع آب بدن و دفع کلسیم موجود در بدن شود.

این متخصص تغذیه هشدار داد: در لباس های لاغری از داروهای تعریق کننده استفاده می شود. بنابراین با استفاده از آنها، فرد شاید در ظاهر بتواند وزن خود را کاهش دهد، اما این نوع لاغری بسیار خطرناک است، به طوری که ممکن است به دلیل تحلیل شدید ماهیچه ها، کار به قطع عضو هم کشیده شود.

در نوع  لباس های لاغری بسیار خطرناک است، به طوری که ممکن است به دلیل تحلیل شدید ماهیچه ها، کار به قطع عضو هم کشیده شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: برای درمان چاقی، روش های علمی موثری وجود دارد که توصیه می شود افراد برای درمان چاقی خود، از آنها استفاده کنند. پزشک متخصص ضمن شناسایی مدل چاقی هر فرد، علمی ترین و بی خطرترین روش را انتخاب می کند.

وی اظهار داشت: باید در نظر داشت که دو مدل چاقی مفرط و غیرمفرط وجود دارد. برای درمان چاقی مفرط، جراحی تجویز می شود، اما برای مدل چاقی غیرمفرط، به تجویز رژیم غذایی اکتفا می شود.

 

گزارش: مریم طالبی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا