نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

جراحی تومور 17 کیلوئی در شکم بیمار

بر اساس گزارش منتشر شده رسمی توسط موسسه علوم پزشکی هندوستان All India Institute of Medical Sciences که با نام اختصاری (AIIMS) شناخته می شود ، پزشکان این موسسه در یک عمل جراحی بسیار دشوار و پیچیده ای که به مدت هشت ساعت به طول انجامید موفق شدند یک تومور هفده کیلوگرمی را از حفره شکمی یک زن بیمار ؛ خارج کنند . گزارش این عمل جراحی ، دیروز چهار شنبه منتشر شد .

بر اساس گزارش بیمارستانی که این جراحی در آن انجام شده بود ، این بیمار ان . دوی N. Devi نام داشته و از اهالی ایالت بیهار Bihar در شمال شرقی هندوستان است . این بیمار در نه ماه گذشته با رشد سریع توده ای غیر عادی  در شکم خود رو به رو شده بود که پس از مراجعه به پزشک مشخص شد که این توده ، یک تومور رشد کرده در تخمدان وی است . در ابتدا پزشکان تلاش کردند با استفاده از دارو و شیمی درمانی روند رشد این تومور را متوقف کنند ولی پس از استفاده از داروها ، این غده به رشد سریع خود ادامه داده و در نهایت مشخص شد که تنها از طریق عمل جراحی می توان به درمان این  پدیده پرداخت .

این بیمار که سی سال سن دارد در ماه دسامبر سال گذشته میلادی به این مرکز معرفی شده و معاینات پزشکان نشان داد که تنها راه نجات این زن ، خارج کردن تومور بسیار بزرگ از داخل شکم وی است .

در این عمل جراحی ، غده هفده کیلوئی موجود در شکم این زن از بدن وی خارج شده و حال این بیمار پس از پایان این عمل سنگین ، رضایت بخش توصیف شده و رو به بهبود است . 

گفتنی است سرپرستی تیم جراحی این بیمار بر عهده دکتر ام . دی . رای  M.D. Ray بود . این پزشک یک جراح و متخصص غدد و عضو AIIMS محسوب می شود .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل