ترابری آینده تلفیقی از خودرو و هلی کوپتر است

 شرکت ای وولو در کشور آلمان  با طراحی وسیله نقلیه جدیدی به نام  وولو کوپتر های وی سی 200 که از  موتورهای محرک الکتریکی استفاده می کنند نسلی جدید وسایل نقلیه  شخصی را معرفی کرده و انقلابی بزرگ در حوزه حمل ونقل پدید آورده است.

این وسیله نقلیه دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی است و در حقیقت نه می توان آن را  ماشین پرنده نامید و نه هلیکوپتر . در واقع وولو کوپتر تلفیقی از هر دو وسیله نقلیه فوق محسوب می شود.

گفتنی است طراحی و ایده اولیه این وسیله نقلیه جدید توسط  آلکساندر سوزل مدیر شرکت فوق الذکر ارائه شده است. نمونه اولیه این وسیله در ماه نوامبر سال گذشته اولین پرواز بدون سرنشین خود را با موفقیت پشت سر گذاشت و طبق برنامه اعلام شده توسط این شرکت چالش بعدی ، پرواز وولو کوپتر به همراه مسافرین خواهد بود .

این وسیله نقلیه دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی است و در حقیقت نه می توان آن را  ماشین پرنده نامید و نه هلیکوپتر . در واقع وولو کوپتر تلفیقی از هر دو وسیله نقلیه فوق محسوب می شود. به ادعای شرکت طراحی کننده این وسیله نقلیه جدید، قرار است در کشور آلمان این ماشین پروازی نوین به صورت رسمی پذیرفته شده و استفاده از آن قانونی شود.

 وسیله ای که پیش از آن تعریفی در قوانین حمل ونقل برای آن وجود نداشته و دسته بندی جدیدی را طلب می کند . این وسیله که به وسیله باتری های خاصی مجهز شده برای زمانی حدفاصل 20 دقیقه تا یک ساعت قادر به حرکت خواهد بود .

گفتنی است که این ایده پیش از این نیز توسط شرکت های دیگری با محصولی به نام EHANG 184 که یک وسیله نقلیه مستقل تلقی میشد مورد ارزیابی قرار گرفته و موفق شد به مدت 28 دقیقه بدون سرنشین پرواز داشته باشد .

به هر حال تولید این وسائل نقلیه با کابری های گوناگون چالشی جدید برای تولید کنندگان در جهت به دست آوردن اقبال عمومی است و درعین حال تحولی عظیم در حوزه حمل ونقل محسوب خواهد شد.

منبع : DISCOVERY

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا