نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ناسا آثار هنری شما را به فضا می فرستد

شاید تا چند سال پیش شهاب سنگ ها تنها به عنوان اجسامی سرگردان در فضا و دور از دسترس برای انسان شناخته می شدند ولی پس از دستاوردهایی مانند فرود بر روی شهاب سنگ و برداشت نمونه از این اجسام فضایی بود که باب جدید در علوم نجومی باز شده و دانشمندان دیدگاه جدیدی نسبت به این موضوع پیدا کردند.

این فرایند قرار است تا توسط فضا پیمایی به نام OSIRIS-Rex انجام شود و این فضاپیما آثار هنری یاد شده را به شهاب سنگی به نام Bennu انتقال خواهد داد.

حال با توجه به جنبه عمومی این موضوع می توان در نظر داشت که سازمان های مطرحی مانند ناسا، اذهان عمومی را نیز به سوی این ماجرا معطوف کنند و این سازمان در این راه، همواره از راهکارهای بسیار جذاب استفاده کرده است که در آخرین نمونه از آنها از تمامی هنرمندان جهان دعوت به عمل آمده است تا کارهای هنری خود را برای این سازمان ارسال کنند تا این کارها توسط یک فضاپیما به یک شهاب سنگ ارسال شوند.

البته نباید انتظار داشت که نسخه فیزیکی اثر توسط ناسا به فضا ارسال شود بلکه تنها نسخه ای دیجیتالی از آثار برگزیده به خارج از جو کره زمین ارسال خواهد شد ولی همین امر نیز می تواند نام هنرمند مربوطه را در جهان جاودانه سازد.

این فرایند قرار است تا توسط فضا پیمایی به نام OSIRIS-Rex انجام شود و این فضاپیما آثار هنری یاد شده را به شهاب سنگی به نام Bennu انتقال خواهد داد. البته شایان ذکر است که فرصت ارسال آثار به ناسا تنها تا روز 20 ماه مارس سال جاری ادامه دارد و به عبارت دیگر تنها 9 روز از این فرصت استثنایی باقی مانده است.

منبع: space

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل