نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

فوران آتش فشان Villarrica در شیلی

بر اساس گزارش های منابع خبری آتش فشان Villarrica واقع در جنوب کشور شیلی از روز سه شنبه فعالیت های خود را آغاز کرده و این فعالیت ها در روز گذشته به میزان زیادی افزایش یافته و منجر به فوران مقادیر زیادی از خاکستر و دود از دهانه این قله به سمت آسمان شده است . این موضوع سبب اعلام شرایط اضطراری در این منطقه شده و هزاران نفر از اهالی شهر ها و روستاهای مجاور این آتش فشان از منازل خود تخلیه شده و به اماکن امن منتقل شده اند .

بر این اساس به گفته رودریگو پنایلیلو Rodrigo Peñailillo وزیر کشور شیلی ،  عملیات تخلیه ساکنین شهر های پوکون Pucon ، ویلاریکا Villarrica و پانگوی پولی Panguipulli آغاز شده است .

وزیر کشور شیلی  همچنین روز گذشته اعلام کرد : " تا کنون چهار هزار نفر از اهالی مناطق مجاور این قله آتش فشانی از منطقه خطر دور شده و چهل و پنج نفر از ساکنین منطقه ای که توسط رانش زمین در محاطره قرار گرفته بودند با استفاده از پل های کوچک سیمی ساخته شده ، از منطقه خطر نجت داده شند . "

فعال شدن این آتش فشان در کشور شیلی سبب مسدود شدن تعدادی از مسیرهای ارتباطی و جاده های اصلی این کشور شده است .

در همین زمینه سازمان زمین شناسی و معادن کشور شیلی Sernageomin اعلام کرد : کارشناسان ما پیش بینی کرده اند که  این آتش فشان چندان مخرب نخواهد بود و به صورت دوره ای و متناوب به فعالیت خود طی روزهای آینده ادامه خواهد داد . آخرین گزارش های دریافتی حاکی از فوران  مواد مذاب و بازالت از دهانه این آتش فشان به خارج بوده و در حال حاضر مواد مذاب از دهانه این قله به سمت اطراف جاری شده اند .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل