نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

فرهنگ حفظ محیط زیست در کشور فقیر است

روز پنج شنبه مراسم کاشت درخت در باغ هنر پردیسان با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جمعی از هنرمندان برجسته کشور و تعدادی از کودکان کار در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.
در ابتدای این مراسم مهدی توحیدپور ضمن خوشامدگویی به حاضران در مراسم اظهار کرد: محیط زیست نیاز به حفاظت و زندگی دارد؛ زیرا زندگی محیط زیست ضامن بقای حیات انسان است، اگر محیط زیست نباشد ما هم نیستیم، پس بیاییم به زمین احترام بگذاریم.
وی افزود: جشنواره فیلم سبز، پس از 10 سال توقف از سال گذشته آغاز شد و امسال پنجمین دوره آن در اردیبهشت ماه برگزار می شود.
همچنین علی معلم به عنوان نماینده منتخب هنرمندان با اشاره به آفتی که گریبانگیر جامعه شده است گفت: کسی حاضر نیست مسئولیت های شهروندی خود را به درستی ایفا کند.
رویا تیموریان دیگر هنرمند حاضر در مراسم نیز در سخنانی کوتاه، بر حفظ محیط زیست تاکید کرد و گفت: تهران شهری بی هویت شده است، شهرداری برای ایجاد فضای سبز تلاش می کند اما کافی نیست.
همچنین لوریس چاکناواریان استاد موسیقی گفت: هر انسانی باید یک ستاره در آسمان و یک درخت روی زمین داشته باشد و با این سخن کوتاه بر حفظ محیط زیست و کاشت درخت تاکید کرد.
مجید مظفری نیز اظهار کرد: چه فایده ای دارد که ما فیلم های محیط زیستی بسازیم در حالی که صنایع و جهاد کشاورزی بخش زیادی از پایتخت را اشغال کرده اند.
وی با اجرای طنزی مبنی بر اینکه تلفن همراهش زنگ خورده و احمدی نژاد است گفت: جوابش را نمی دهم !!! … . و از تریبون دور شد. 
به گزارش ایرنا، در مراسم کاشت درخت در باغ هنر پردیسان بیش از 400 اصله درخت توسط کودکان کار و معتادانی که ترک کرده بودند واکنون جزو انجمن مسافران پاک بودند درخت در محوطه پارک پردیسان کاشته شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل