آئین نامه اجرایی هزینه کرد یک درصد اعتبارات دستگاه ها نهایی شد

 دکتر وحید احمدی بعد از ظهر چهارشنبه در حاشیه یکصد و سی و نهمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف که در محل وزارت علوم برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: این آئین نامه هفته گذشته به دست ما رسید و ما آن را به دستگاه ها ابلاغ می کنیم. 
احمدی افزود: براساس قانون هزینه کرد یک درصد اعتبارات دستگاه ها، تمامی دستگاه ها ملزم هستند یک درصد از اعتبارات هزینه ای خود را صرف امور پژوهش و فناوری کنند.
وی افزود: البته شورا تصویب کرده است که این قانون اصلاح شود و به صورت لایحه به مجلس رود تا هزینه های تملک و دارایی نیز به این قانون اضافه شود و ما نیز اکنون در حال پیگیری هستیم.
احمدی خاطرنشان کرد: البته آئین نامه اجرایی این قانون اندکی با تاخیر ابلاغ شده است و ما به خاطر به مشکل برخورد نکردن دستگاه ها، اکنون سامانه را باز نگاه داشته ایم تا دستگاه ها اطلاعات خود را بارگذاری کنند و از کمیسیون ها نیز خواسته ایم که به صورت اضطراری جلسات خاص خود را برگذار کنند.
معاون وزیر علوم و تحقیقات تاکید کرد: تا پایان فروردین فرصت داریم تا گزارشات را نهایی و تایید کنیم تا دستگاه ها بتوانند از هزینه ها خود استفاده کنند.

** تهیه حداقل سه سند راهبردی علم و فناوری و نوآوری
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به هماهنگی و همکاری میان نقشه جامع علمی کشور و شورای عتف گفت: در یکصد و سی و نهمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف، قرار شد حداقل سه سند راهبردی علم و فناوری و نوآوری بخش انرژی، آب، کشاورزی و محیط زیست تهیه شود که ان شاالله ظرف شش ماه آینده ارائه خواهد شد.
احمدی ادامه داد: در این جلسه تاکید شد از همپوشانی در این حوزه ها جلوگیری شود و تمرکز بر علم و فناوری باشد.
معاون وزیر علوم در پاره ای دیگر از سخنان خود گفت: در یکصد و سی و نهمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف همچنین گزارشی از عملکرد کمیسیون ها و شورای عتف داشتیم. 
وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید 28 جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف برگزار شده که 10 جلسه آن در سال 94 بود.
احمدی گفت: همچنین در سال 94، 22 دستور جلسه داشتیم و یک گزارش نیز از میزان فعالیت همکاری دستگاه ها ارائه شد.
معاون وزیر علوم تکمیل عملکرد و ساختار داخلی شورای عالی عتف را از دیگر بحث هایی عنوان کرد که در این جلسه مطرح شده است و گفت: ستاد دبیرخانه شورای عالی عتف اکنون در حال فعالیت بر روی چهار محور است که یکی از آنها بحث پیگیری اجرایی شدن قانون شرکت های دانش بنیان است.
احمدی ادامه داد: بحث آمایش و ارزیابی، بحث آینده نگری و اولویت گذاری و بحث مناطق ویژه و آمایش سرزمین سه محور دیگری هستند که ستاد دبیرخانه شورای عالی عتف در حال فعالیت روی آنها است.
وی افزود: پیگیری ها و برنامه های موجود در این حوزه ها ارائه شد که ان شاالله سال آینده بتوانیم در این چهار حوزه کار را دنبال کنیم.
معاون پژوهشی وزیر علوم در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه کدام وزارتخانه ها بیشترین حمایت را از طرح های کلان ملی داشته اند، گفت: طبق ارزیابی ما وزارت دفاع، نفت، بهداشت و کشاورزی بیشترین حمایت را از طرح های کلان ملی داشته اند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا