ایران می تواند به جایگاه شایسته ای در صنعت نفت و گاز برسد

به گزارش ایرنا، محمدعلی برخورداری روز چهارشنبه در دومین همایش تخصصی اندازه گیری هیدروکربن در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی افزود: با وجود این ظرفیت کشور می تواند به تخصص های بالایی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی دست یابد.

وی با اشاره به اینکه دستاوردهای اینگونه همایش ها می تواند سبب پیشرفت کشور در اموری نظیر پژوهش، تحقیقات و آموزش شود، اظهار امیدواری کرد که دستاوردهای این همایش زمینه پیشرفت حوزه نفت را فراهم کند.

وی به آمادگی همکاری با وزارت نفت اشاره کرد و گفت: این دانشگاه با حضور دانشکده هایی پتروشیمی، الکترونیک و برق می تواند زمینه ارتقا صنایع نفت و گاز را فراهم کند.

معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران نیز در این همایش با اشاره به اینکه در هزار شهر و حدود 17 هزار روستا گاز عرضه شده است، گفت: روزانه گاز مورد نیاز 22 میلیون واحد مسکونی در قالب 18 میلیون مشترک و 74 هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ تامین می شود.

وی موضوع اندازه گیری را از مهمترین موضوعات این شرکت دانست و اظهار کرد: باید سیستم های اندازه گیری را ارتقاء دهیم تا به استانداردهای جهانی در این زمینه دست یابیم.

غروی همچنان از دانشگاهیان و صنعتگران درخواست کرد که این شرکت را برای رفع این چالش کمک و یاری کنند.

همچنین در این همایش تفاهم نامه بین دانشگاه علم و صنعت ایران و سازمان ملی استاندارد به منظور گسترش همکاری های علمی، فنی و پژوهشی در زمینه تدوین استانداردهای مورد نیاز و بهره گیری از ظرفیت ها، تجارب دو طرف منعقد شد.

مشارکت در تدوین استانداردهای ملی و بین المللی، همکاری در زمینه برگزاری همایش مشترک، تشکیل دوره های تخصصی و آموزشی و انجام طرح های مشترک تحقیقاتی و مطالعاتی از جمله موضوعات این تفاهم نامه است.

ترویج و توسعه فرهنگ استاندارد در کشور، همکاری در زمینه تالیف، ترجمه اسناد، کتب و مدارک علمی و آموزشی و ارایه دوره های آموزشی مشترک به منظور تربیت نیروی انسانی از دیگر موضوعات این تفاهم نامه است.

دومین همایش تخصصی- آموزش اندازه گیری هیدروکربن ها در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با حضور محققان، پژوهشگران و دانشگاهیان امروز ( چهارشنبه ) در دانشگاه علم و صنعت آغاز به کار کرد و تا فردا به کار خود ادامه می دهد. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا