ارتقای جایگاه دانشگاه امیرکبیر با کسب رتبه سوم حوزه فناوری نانو

از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر مالک نادری در مورد موفقیت اخیر دانشگاه صنعتی امیرکبیر در دهمین جشنواره برترین های فناوری نانو گفت: این جشنواره به همت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و در جزیره کیش برگزار شد و بر اساس اعلام داوران این ستاد، دانشگاه صنعتی امیرکبیر با کسب رتبه سوم فناوری نانو کشور، معرفی و تجلیل شد.
وی یادآور شد: در ارزیابی های سال گذشته ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، دانشگاه صنعتی امیرکبیر رتبه چهارم کشور را کسب کرده بود که امسال یک رتبه ارتقا یافت و دکتر 'مجید منتظر' عضو هیات علمی دانشکده مهندسی نساجی نیز جزء 10 محقق برتر کشور در فناوری نانو معرفی شد.
نادری در مورد شاخص های ارزیابی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور در زمینه فناوری نانو توضیح داد: میزان ثبت پتنت های خارجی، تولید محصول نانویی، فروش محصول نانویی و تعداد مقالات ISI تولید شده طی یک سال گذشته از جمله شاخص هایی است که در تعیین مراکز برتر تاثیرگذار هستند.
وی افزود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تولید حدود 300 مقاله ISI با موضوع فناوری نانو طی سال گذشته، یکی از مراکز موفق کشور در این حوزه به شمار می آید.
به گزارش ایرنا،عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان داشت: دانشگاه امیرکبیر همچنین یکی از مراکز علمی پیشرو در آموزش فناوری نانو محسوب می شود به طوری که اولین رشته های نانو را در کشور راه اندازی کرده و اولین فارغ التحصیلان این رشته را به جامعه علمی کشور تحویل داده است.
مراسم معرفی و تجلیل از برگزیدگان فناوری نانو در بخش های محققان، محققان فناور، مراکز پژوهشی و آزمایشگاه ها با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، دکتر سعید سرکار دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و بیش از 400 نفر از محققان حوزه فناوری نانو برگزار شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا