نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کانون برگزیدگان جشنواره خوارزمی تاسیس شد

حسن انتظاری رئیس هیات مدیره کانون برگزیدگان جشنواره خوارزمی با بیان اینکه این کانون به تازگی تاسیس شده است، گفت: جشنواره جوان و بین‌المللی خوارزمی معتبرترین جشنواره علمی کشور است که استمرار ۲۹ ساله، برگزاری سالانه آن از افتخاراتی به شمار می‌رود که در کارنامه سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به ثبت رسیده است.

وی افزود: برگزیدگان این جشنواره از سرمایه‌های معنوی و فکری میهن اسلامی هستند که می‌توانند الگوی پشتکار، خودباوری و دانش‌پژوهی و کارآفرینی دانش‌بنیان در مسیر توسعه پایدار و خدمت به جامعه باشند.

انتظاری اظهار داشت: طرح ایجاد تشکلی که موجب ارتباط برگزیدگان دوره‌های مختلف جشنواره خوارزمی با یکدیگر شود از سالها پیش در دبیرخانه جشنواره بین‌المللی خوارزمی مطرح شده بود تا اینکه در سال۹۰ با همکاری و همفکری جمعی از برگزیدگان جشنواره، هیات موسس شکل گرفت و اقدامات لازم برای تدوین اساسنامه و تشکیل هیات مدیره و ثبت کانون به عنوان سازمانی مردم‌نهاد در وزارت کشور به انجام رسید.

وی افزود: سرانجام در تاریخ سوم خردادماه ۹۴ آگهی تاسیس این کانون در روزنامه‌های رسمی انتشار یافت.

رئیس هیات مدیره کانون برگزیدگان جشنواره خوارزمی افزود: ماموریت اصلی این کانون، ایجاد ارتباط موثر بین برگزیدگان جشنواره‌های بین‌المللی و جوان خوارزمی و همچنین بهره‌مندی از توانمندی‌های این پیشگامان علم و فناوری در توسعه علمی و ارتقای فناوری کشور به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: اعضای هیات امنا و هیات مدیره این کانون از برگزیدگان دوره‌های مختلف جشنواره‌های خوارزمی (جوان و بین‌المللی) انتخاب شده‌اند و اهداف این کانون را در چند محور تبیین کرده‌اند.

به گزارش مهر، انتظاری با اشاره به اهداف کانون برگزیدگان جشنواره خوارزمی گفت: توانمندسازی برگزیدگان به منظور ورود به فضای کسب و کار و ارزش‌آفرینی از دانش فنی و مالکیت فکری و معنوی، بسترسازی در راستای بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت‌های علمی و خلاقیت‌های نخبگان فناوری در حل مسائل و رفع کمبودها و کاهش وابستگی‌های کشور در زمینه علم، فناوری و صنعت و همچنین ساماندهی شبکه ارتباطی موثر بین فناوران با هدف ارتقای سطح علمی، مهارتی، زمینه اشتغال مولد، کارآفرینی و تجاری‌سازی نتایج پژوهش و نوآوری از اهداف این کانون به شمار می‌رود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل