نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ارزآوری از طریق امحای جدید فرآورده های آرایشی به جای آلوده کردن محیط زیست

مجتبی قاسمی روز دوشنبه به ایرنا گفت: در گذشته این مواد بصورت دفن در منطقه سگزی اصفهان امحا و به دلیل تولید پساب آلوده، موجب آلایندگی محیط زیست می شد.
وی افزود: برای جلوگیری از این آلودگی، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قراردادی با یک شرکت برای امحا مواد دارویی و فرآورده های آرایشی فاسد شده با استفاده از فنآوری جدید منعقد کرد.
مسئول روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه براساس این قرارداد، داروها و فرآورده های آرایشی با استفاده از روش جدید و دستگاه کوره امحا می شود، اظهارکرد: در این روش، خاکستر حاصل از سوزاندن داروها و مواد آرایشی فاسد شده به خارج از کشور صادر می شود.
وی در ادامه از امحا حدود پنج تن کالای سلامت محور شامل 70 درصد دارویی و 30 درصد بهداشتی آرایشی در اصفهان به روش یاد شده خبر داد و افزود: این کالاها روز چهارشنبه هفته جاری امحا می شود.
مسئول روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ارزش این مواد که حدود سه هزار و 200 اقلام مختلف تاریخ مصرف گذشته، قاچاق و تقلبی است را دو میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام کرد.
وی توضیح داد: بخشی از این مواد دارویی که قرار است امحا شود بصورت داوطلبانه از سوی بیمارستان ها، داروخانه ها و مراکز درمانی تحویل شده و بخشی از آنها از سطح عرضه و برخی مراکز مجاز و غیر مجاز کشف و ضبط شده است.
پیش از این، کارشناسان بهداشتی، دوستداران محیط زیست و مردم نسبت به امحا و دفن برخی مواد در منطقه سگزی واقع در شرق اصفهان اعتراض کرده بودند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل