نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کانون برگزیدگان جشنواره خوارزمی رسما آغاز به کار کرد

 دکتر محمد انتظاری در بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی که صبح امروز در سالن اجلاس برگزار شد، این جشنواره را معتبرترین جشنواره علمی کشور دانست و افزود: استمرار جشنواره‌های جوان و بین‌المللی خوارزمی در پی بیست و نه سال از جمله افتخاراتی است که در کارنامه سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به ثبت رسیده است.

انتظاری، برگزیدگان این دو جشنواره را سرمایه‌های معنوی و فکری کشور دانست و خاطرنشان کرد: این افراد می‌توانند الگوی پشتکار، خودباوری و دانش‌پژوهشی و کارآفرینی دانش‌بنیان در مسیر توسعه‌ پایدار و خدمت به جامعه باشند.

رییس هیات مدیره کانون برگزیدگان جشنواره خوارزمی با اشاره به طرح ایجاد تشکلی برای برگزیدگان جشنواره‌های جوان و بین‌المللی خوارزمی خاطرنشان کرد: طرح ایجاد این کانون از سالها پیش در دبیرخانه جشنواره بین‌المللی خوارزمی مطرح شد و در سال 1390 با همراهی و همفکری جمعی از برگزیدگان جشنواره، هیات موسس این کانون شکل گرفت.

وی یادآور شد: در ادامه این فعالیت‌ها اقدامات لازم برای تدوین اساسنامه و تشکیل هیات مدیره و ثبت کانون به عنوان یک سازمان مردم‌نهاد در وزارت کشور به انجام رسید و در نهایت در خرداد ماه امسال آگهی تاسیس آن در روزنامه رسمی انتشار یافت.

وی، ماموریت اصلی این کانون را ایجاد ارتباط موثر بین برگزیدگان جشنواره‌های بین‌المللی و خوارزمی دانست و یادآور شد: این کانون درصدد است تا از توانمندی‌های این پیشگامان علم و فناوری در توسعه علمی و ارتقای فناوری کشور بهره ببرد.

انتظاری اضافه کرد: اعضای هیات امنا و هیات مدیره این کانون از برگزیدگان دوره‌های مختلف جشنواره‌های جوان و بین‌المللی خوارزمی انتخاب شده‌اند.

رییس هیات مدیره کانون برگزیدگان جشنواره‌های خوارزمی با اشاره به اهداف این کانون خاطرنشان کرد: توانمندسازی برگزیدگان به منظور ورود به فضای کسب و کار با ارزش آفرینی از دانش فنی و مالکیت فکری و معنوی، بسترسازی در راستای بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت علمی و خلاقیت‌های نخبگان فناوری در حل مسائل و رفع کمبودها و کاهش وابستگی‌های کشور در زمینه علم، فناوری و صنعت و همچنین ساماندهی شبکه‌ ارتباطی موثر بین فناوران با هدف ارتقای سطح علمی، مهارتی، زمینه‌ اشتغال مبلغ، کارآفرینی و تجاری‌سازی نتایج پژوهش و نوآوری از جمله محورهای فعالیت این کانون به شمار می‌رود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل