چای بنوشید تا دیابت نگیرید

تحقیقات جدید محققان بر روی چای در شرایط آزمایشگاهی حاکی از آن است که چای می تواند دیابت را در انسان کنترل کند. نویسنده مقاله در توضیح این تحقیق می گوید: چای سیاه از رشد آنزیم های کربوهیدرات جلوگیری کرده و این فعالیت به درصد وجود فنولیک در چای بستگی دارد.

این تحقیق ادامه تحقیق در دانشگاه فرامینگام(Framingham State University)  در ایالات متحده است که در دو دهه پیش با همکاری دانشمندان ژاپنی صورت گرفته بود. در آن تحقیق که در سال 1995 انجام گرفت، دانشمندان چای را "ضد قند"  نامیدند که در آن سال دانشمندان نشان دادند موش هایی که سطح گلوکز خون آن ها پایین تر است، در مقابل دیابت مقاوم تر و ایمن تر هستند و همچنین محققان دریافتند که چای سبز نیز همانند چای سیاه خاصیت ضد دیابتی دارد.

مطابق آمار اعلام شده از مرکز آمار NHS، تقریبا نزدیک به 3.1 میلیون بزرگسال در انگلستان با دیابت دست و پنچه نرم می کنند و انتظار می رود این عدد تا سال 2030 به 4.6 میلیون افزایش یابد که 90 درصد این مقدار دیابت نوع 2 هستند.

سازمان سلامت جهانی دلیل افزایش دیابت نوع 2 را افزایش چاقی مفرط، کمبود تحرک و رژیم غذایی ناسالم اعلام کرده است . همچنین در مطالعه ای دیگر از شرکت های دارویی نشان داده شده است که هزینه درمان این دیابت در 25 سال آینده از مقدار 9.8 میلیارد دلار به 16.9 میلیارد دلار افزایش پیدا می کند.

آمار و ارقام به درجه اهمیت این مطالعه می افزاید . اگر چای بتواند از جذب گلوکز جلو گیری کند، چای می تواند به عنوان یک رژیم غذایی بسیار ارزشمند تلقی شود چرا که رکن اصلی کنترل دیابت، مدیریت رژیم غذایی است.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا