نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دستگاه پایش ماشین آلات دوار با استفاده از اندازه گیری ارتعاشات

مهندس مجید منوچهری، رتبه سوم پژوهش‌های توسعه‌ای بیست‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی از شرکت بهینه‌پرداز آرمان  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری سینا گفت: امروزه استفاده از شیوه‌های نوین تعمیراتی و ارایه راه کارهای مطلوب برای به حداقل رساندن  تغییرات از مشکلات مهم صنایع محسوب می شود در این راستا، پایش ارتعاشی و استفاده از سامانه‌های محافظتی با توجه به قابلیت کشف عیوب ماشین آلات دوار از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: دستگاه پایش ماشین آلات دوار با استفاده از اندازه گیری ارتعاشات، ساخته شده است که قابلیت اصلی اندازه گیری مقادیر ارتعاشی و پایش بخش‌های مختلف ماشین آلات دوار را دارد و به لحاظ عملکرد و تاثیر گذاری نقش به سزایی در فرایند تعمیرات و نگهداری صنایع ایفا می‌کند.وی عنوان کرد: سخت افزار این دستگاه شامل پنج نوع کارت مختلف(tachometer،multifunction,supply power،vibration، gateway)  است.

منوچهری درباره مشخصات هر یکی از این کارت‌ها گفت: کارت Gateway به منظور تنظیمات اصلی تمامی کارت‌های موجود در این دستگاه استفاده شده و وظایف دیگری نظیر برقراری پروتکل‌های متداول صنعتی نیز از طریق این کارت انجام می‌شود.

برگزیده رتبه سوم پژوهش‌های توسعه‌ای بیست‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی بیان کرد: اصلی ترین کارت، کارت ارتعاشی است که با قابلیت پایش چهار کاناله به صورت همزمان روی هر کارت، مشاهده و مقادیر ارتعاشی را با امکان تعیین محدوده‌های هشدار و خاموشی برای کاربران فراهم می سازد.

وی اظهار کرد: کارت سوم با قابلیت پایش مقادیر جانبی نظیر دما و فشار و کارت Tachometer برای قرائت دوار را انجام می دهد. در نهایت کارت Power به منظور تغذیه برق مورد نیاز  دستگاه و سایر ورودی‌ها به آن متصل می‌شوند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل