نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اضافه وزن را از دوران نوزادی کنترل کنید

به تازگی تیمی از  محققان دانشگاه کالیفرنیا به طراحی الگوریتمی خاص برای مداخله و جلو گیری از خطر بالقوه بروز چاقی و اضافه وزن در نوزادان و تداوم آن در بزرگسالی پرداختند .

مداخله و پیشگیری تا قبل  از شش ماهگی این امکان را به پزشکان می دهد که با کنترل چاقی در این سن از اضافه وزن افراد در بزرگسالی این کودکان جلوکیری کنند .

تحقیقات پیشین نشان گر این بود که اضافه وزن در سنین کودکی ، در دوران نوجوانی و بزرگسالی نیز ادامه خواهد یافت و سازمان بهداشت جهانی پیش بینی کرده است که اضافه وزن کودکان در طول دهه آینده دو برابر خواهد شد . بر اساس گزارش های رسمی تنها در ایالات متحده آمریکا تعداد کودکان چاق دو برابر و تعداد نوجوانان با اضافه وزن مشهود در طول 30 سال گذشته چهار برابر شده است .

جاکوب رابسون استادیار طب اطفال دانشگاه یوتا و از اعضای این تیم تحقیقاتی ، در مصاحبه ای در این خصوص گفت : مدل سازی و طراحی الگوریتمی خاص به منظور برآورد خطر چاقی در دوران بزرگسالی ، بر پایه اطلاعات  دوران کودکی مورد نیاز بوده  وبا  شناخت و طراحی این مدل می توان به سادگی کنترل وزن نوزادان را بررسی کرد تا از خطرات آن در آینده جلوگیری شود .

در این تحقیقات که بر روی 201 زن باردار انجام شد ،شرایط این زنان تا زمان وضع حمل و رسیدن به سن 5 سالگی کودک مورد بررسی قرار گرفت که تنها 25 درصد از این کودکان نسبت به دیگر متولدین از مشکل چاقی در امان بودند و 75 درصد از کودکان اضافه وزن داشته که 61 در صد از آنان در معرض چاقی های خطرناک بودند .

در این مدل طراحی شده عواملی همچون شرایط مادر در زمان بارداری ، وزن مادر و سن او نیز مورد بررسی قرار گرفت . در ادامه این مطالعات به تغذیه کودک توسط شیر مادر و شرایط کودک تا شش ماهگی نیز پرداخته شد .

دکتر ژانت وژکیکی ، استادیار دانشگاه کالیفرنیا در پایان توضیحات خود اعلام کرد که مداخله و پیشگیری تا قبل  از شش ماهگی این امکان را به پزشکان می دهد که با کنترل چاقی در این سن از اضافه وزن افراد در بزرگسالی این کودکان جلوکیری کنند .

منبع : UPI

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل