نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

درمان شیزوفرنی با داروی کاهنده التهاب

دکتر برایان میلر از کالج پزشکی جورجیا در دانشگاه آگوستا ایالات متحده در این خصوص گفت : داروی کاهنده  التهاب با نام علمی  توسیلزامب  که برای نوجوانان و به طور خاص برای آرتریت روماتوئید تجویز می شود ، می تواند برای درمان بیماران اسکیزوفرنی و اختلالات شناختی دراین بیماران  نقش موثری ایفا کرده و هدف قرار دادن سلولهای ملتهب در مغز یک روش و الگوی درمانی مناسب برای اختلال شناختی محسوب می شود .

در 25 تا 50 درصد بیماران، التهاب مغزی ارتباط مستقیم با ناتوانی شناختی دارد،  اظهار کرد که داروی توسیلزامب حاوی میزان مشخصی پروتئین است که به تنظیم التهاب در مغز شخص تحت درمان کمک شایانی کرده و به طور خاص به بالا بردن سطح IL-6 در مغز که با مسائل روانی مرتبط است ، منجر می شود.

گفتنی است شرح کامل این مطالعات به قلم دکتر برایان میلر  در آخرین شماره مجله روان شناسی بالینی منتشر شده است و در این مقاله عنوان شده است که  : مشکلات اصلی اختلال و عدم توانایی شناختی در بیماران اسکیزوفرنی می تواند با  اولین نشانه های مشکلات روانی در جوانان مشابه بوده و نشانه های یکسانی داشته باشد .

وی در ادامه با بیان این که در 25 تا 50 درصد بیماران، التهاب مغزی ارتباط مستقیم با ناتوانی شناختی دارد،  اظهار کرد که داروی توسیلزامب حاوی میزان مشخصی پروتئین است که به تنظیم التهاب در مغز شخص تحت درمان کمک شایانی کرده و به طور خاص به بالا بردن سطح IL-6 در مغز که با مسائل روانی مرتبط است ، منجر می شود.

سرپرست این تیم تحقیقاتی،  در پایان توضیحات خود عنوان کرد که آزمایش روی 5 بیماراسکیزوفرنی  با وضعیت مشابه  و نتایج به دست آمده بسیار امیدوار کننده بوده و این نوع درمان می تواند به کاهش مشکلاتی همانند هذیان و توهم  در این بیماران منجر شود.

منبع : Healthsite

ترجمه : احسان محمدحسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل