نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نخستین همایش میکرو فلوییدیک و کاربردهای آن در پزشکی و مهندسی برگزار می شود

دکتر کسری اصفهانی، عضو کمیته علمی همایش با اعلام این مطلب به ایسنا گفت: همایش میکرو فلوییدیک با هدف ارائه آخرین دستاوردهای علمی محققان در این حوزه، ایجاد فضای تعامل و هم اندیشی علمی بین محققان و اندیشمندان این حوزه، جلب توجه مسوولان به اهمیت دانش میکروفلوییدیک و کاربرد آن در توسعه و پیشرفت صنعت پزشکی و مهندسی کشور برگزار می‌شود.

وی، شناسایی فعالان علمی حوزه میکروفلوییدیک، آشنایی متخصصان این حوزه با یکدیگر، زمینه سازی انجام پروژه های گروهی کلان در کشور با همکاری محققان و آشنایی با توانمندی های موجود در کشور را از اهداف این همایش عنوان کرد که در محورهای شبیه سازی، جداسازی و مرتب سازی، آزمایشگاه بر روی تراشه، دارو رسانی، میکروفلوئید نظری، اصول طراحی سیستم های میکروفلوئیدیک، تولید و تجاری سازی و آینده نگری برگزار می شود.

اصفهانی اضافه کرد: در این همایش چندین محقق برجسته ایرانی داخلی یا مقیم در خارج از کشور برای ارائه آخرین دستاوردهای علمی خود شرکت دارند که پرفسور خادم حسینی شاخص ترین آنها می باشد. وی در زمان حضور خود در ایران علاوه بر ارائه سخنرانی در همایش میکروفلوییدیک، در جشنواره خوارزمی و کنفرانس نانو نیز حضور خواهد داشت.

گفتنی است، میکروفلوئیدیک، دانش و فناوری سیستم هایی است که مقادیر بسیار بسیار کم سیال را با استفاده از کانال هایی با ابعاد ده ها و صدها میکرومتر را پردازش و دستکاری می کنند. اولین کاربرد فناوری های میکروفلوئیدیک در آنالیز بوده است که در آن، این سیستم ها توانایی های مفیدی از جمله توانایی استفاده از مقادیر بسیار کم نمونه ها و مواد واکنشگر و انجام جداسازی ها و آشکارسازی ها با رزولوشن و حساسیت بالا، هزینه کم، زمان کم آنالیز، و اثرات کم بر ابزار های آنالیزی ارائه می کنند.

میکروفلوئیدیک، قابلیت های جدیدی به لحاظ بنیادی در کنترل غلظت های مولکول ها در زمان و فضا ارائه می‌کند.

علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت همایش به نشانی

www.microfluidics-conference.ir/Pages/Default.aspx مراجعه کنند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل