اهمیت صبحانه در سلامت عمومی بدن

یک پژوهش جدید نشان می دهد که عادت خوردن صبحانه ، نقش اساسی در افزایش تدریجی جذب پروتئین در ساعات صبح دارد .

این پژوهش که به سرپرستی دانشگاه میسوری- کلمبیا ایالات متحده امریکا انجام گرفته و نشان می دهد که واکنش متابولیک بدن در خوردن صبحانه پر پروتئین نسبت به نخوردن صبحانه بسیار متفاوت است . محققان توضیح می دهند ، کسانی که همیشه از خوردن صبحانه خودداری می کنند ، در صورتی که روزی صبحانه پر پروتئین مصرف کنند کنترل ضعیف تری در قند خونشان به وجود می آید در حالی که کسانی که به طور معمول صبح ها از صبحانه ای با کربوهیدرات بالا استفاده می کنند، زمانی که صبحانه پر پروتئین مصرف کنند ، کنترل قندخونشان بهبود پیدا می کند .

دکتر هیتر لیدی (Heather Leidy) استادیار دانشگاه میسوری- کلمبیا در این رابطه می گوید : یافته های ما نشان می دهند که سطح پایدار قند غذا یکی از عوامل قوی در کنترل ضعف شاخص گلوکز بوده و با افزایش خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع دو و عوارض قلبی – عروقی همراه است .

او در ادامه اظهار داشت که با توجه به خطر بالقوه در دراز مدت ، شناسایی رژیم غذایی راهبردی به افراد کمک می کند تا زمانی که جوان هستند به کاهش سطح قند خون خود اقدام کرده تا بتوانند از بروز بیماری های دیابت نوع دو و بیماری های قلبی – عروقی جلوگیری کنند . لیدی همچنین متذکر شد که افرادی که عادت به نخوردن صبحانه دارند با افزایش ناتوانی در سوخت و ساز مقدار زیادی از پروتئین مواجه می شوند اما زمانی که آنها شروع به خوردن صبحانه کنند ، باید به تدریج مواد غذایی پروتئین دار را به صبحانه خود اضافه کنند تا بتوانند کنترل قند خون خود را بهبود بخشند .