نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گرد و غبار تهران منشأ محلی دارد

قاسم حقانی در جلسه خبری امروز با اشاره به اینکه شهرستان ملارد مهمترین کانون گرد و غبار و فرسایش بادی در استان تهران است، افزود: 70 هزار هکتار از اراضی شهرستان ملارد تحت تأثیر فرسایش بادی است و عامل ایجاد گرد و غبار در شهرهای استان تهران است.

 
وی گفت: امسال از محل صندوق ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اعتباری برای اجرای طرح بادشکن و کاشت گیاهان در اراضی شهرستان ملارد اختصاص یافت که در حال حاضر 9 هزار هکتار از این اراضی بوته کاری شده است.
 
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران افزود: کانون بحرانی و اصلی گرد و غبار در شهرستان ملارد در محدوده روستای 6 است که وسعت اراضی آن حدود 600 هکتار است.
حقانی گفت: اراضی کشاورزی در این مناطق رها شده است و مالکان نیز به اداره کل منابع طبیعی اجازه نمی دهند عملیات مقابله با گرد و غبار در این روستا اجرا شود.
وی افزود : شهرستان ورامین در جنوب شرق تهران دومین کانون ایجاد گرد و غبار در استان تهران است که تاکنون در سطح 190 هکتار از این عرصه 10 هزار هکتاری نهال کاری شده است.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران شهرستان ری و محدوده اطراف فرودگاه امام را از دیگر کانون های آینده گرد و غبار اعلام کرد و گفت: این منطقه عاری از پوشش گیاهی است و به علت کاهش بارندگی و افزایش دما این مناطق به سمت بیابانی شدن پیش می رود و بزودی به کانون های گرد و غبار تبدیل می شود.
حقانی با انتقاد از سه دستگاه مسئول بدون ذکر نام تصریح کرد: این دستگاه ها سه سال است که قول داده اند برای مهار کانون های بحرانی گرد و غبار در استان تهران 15 میلیارد تومان اعتبار می دهند اما اقدامی نکرده اند.
به گزارش  خبرگزاری صدا و سیما ؛وی از مسئولان خواست با اختصاص اعتبارات لازم برای کنترل گرد و غبار در استان تهران اقدامات ضروری را انجام دهند.
No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل