نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

فعالیت 170 شرکت دانش بنیان درحوزه نفت و گاز

به گزارش روابط عمومی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، مصطفی کریمیان اقبال درسومین جلسه هم اندیشی کارگروه فضای کسب وکار به پایش محیط کسب و کار در حوزه نفت پرداخت و افزود: ارایه راهکارهای مناسب برای چالش های موجود در صنعت نفت تنها مختص دولت نیست، برخی از راهکارها به منظور رفع مشکلات و چالش ها در صنعت نفت نیازمند تلاش موثر بخش خصوصی است.
وی ضمن اشاره به موارد مشابه در دیگر کشورها شبکه سازی و ارتقاء ظرفیت انجمن ها و تشکل ها را بحثی جدی خواند و گفت: نه تنها دولت، بلکه خود بخش خصوصی می بایست با جدیت بیشتری در آن نقش بازی کند.
کریمیان اقبال ادامه داد: تمرکز بخش خصوصی برتحقیق وتوسعه وارتباط با مراکز تحقیقاتی و همچنین جهت دهی نیروی انسانی به ایده پردازی و آماده سازی آنها برای نوآوری وخلاقیت از دیگر راهکارهای در دست بخش خصوصی است.
وی با بیان اینکه سیاست گذاری و برنامه ریزی در سطح کلان با توجه به جایگاه بین المللی و منطقه ایی کشور، از مواردی است که باید دولت به آن توجه کند، اظهارکرد: سطحی گری در جهت رفع موانع و دخالت های نابه جای دولت باید رفع شود و با ایجاد زیر ساخت های لازم به منظور تربیت نیروی انسانی به شفاف سازی و اجرای برنامه های حمایتی و کلان ملی پرداخت.
وی با اشاره به برنامه های حمایتی از شرکت های دانش بنیان از جمله قانون حمایت ازشرکت ها ومؤسسات دانش بنیان و برنامه توسعه تولید محصولات دانش بنیان،گفت: قوانین و برنامه های حمایتی با هدف قراردادن شرکت های دانش بنیان و با به کار گیری سیاستهای مختلف مانند تحریک تقاضا، ساماندهی و ارتقاء نظام استاندارد سازی، شفاف سازی و ایجاد نظام جامع آمار و نظام مالی متناسب با تولید محصولات دانش بنیان به تسهیلگری در جهت تجاری سازی می پردازد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل