نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مدیریت مناطق حفاظت شده و توسعه آن با همکاری فنلاند

معصومه ابتکار روز یکشنبه در مراسم امضا تفاهمنامه سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت محیط زیست و کشاورزی فنلاند اظهار کرد: همکاری های بین المللی در زمینه محیط زیست موضوعی است که مورد علاقه کشورهای مختلف است.

وی افزود: موضوعاتی مانند گرمایش زمین و حفظ تنوع زیستی، همکاری کشورها را می طلبد همچنین تبادل فناوری و اطلاعات در زمینه محیط ز یست نیز مورد توجه کشورها است.
ابتکار با اشاره به امضای تفاهم نامه بین سازمان محیط زیست ایران و وزارت محیط زیست و کشاورزی فنلاند گفت: موضوعات مختلفی مانند تبادل فناوری، اقتصاد سبز، هوا، خاک و گرمایش زمین در این تفاهمنامه مورد توجه دو طرف قرار گرفته است و امیدواریم همکاری خوبی در اجرای مفاد آن شکل گیرد.
وی گفت: بعد ازحضور وزیر امور خارجه فنلاند در ایران و سفر یک سال گذشته من به آن کشور موجب شد تا همکاری مشترکی در چارچوب تفاهم نامه شکل گیرد که امیدواریم هر دو کشور از آن بهره مند شوند.
معاون رییس جمهوری گفت: همچنین وزیر محیط زیست فنلاند فردا 10 اسفند در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست حضور خواهد داشت.
ابتکار افزود: همچنین در زمینه های مختلف علمی و تبادل دانشجو بین دو کشور مذاکراتی صورت گرفته و زمینه انجام کارهای آموزشی زیادی در این تفاهم نامه دیده شده که می تواند به توان افزایی طرفین کمک کند.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: همچنین بحث همکاری در زمینه محیط طبیعی و تنوع زیستی و حفاظت از طبیعت نیز در تفاهم نامه مشترک تاکید شده است.
تفاهمنامه مشترک میان معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست ایران و کیمو تیلیکاینن وزیر محیط زیست و کشاورزی فنلاند امضا شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل