نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

سرمایه گذاری شرکت های فنلاندی در حوزه فناوری های پاک و محیط زیست ایران

 مدیر پروژه سازمان توسعه تجارت فنلاند (فین پرو) روز شنبه در نشست مطبوعاتی با اعلام این خبر اظهار داشت: وزیر کشاورزی و محیط زیست فنلاند در راس هیاتی به منظور توسعه صادرات کشور فنلاند به ایران در زمینه های فناوری های پاک و انرژی تجدیدپذیر، تکنولوژی های کشاورزی و صنایع غذایی، امشب 8 اسفند ماه وارد ایران خواهد شد.
لوتا ایروما افزود: کیمو تیلیکاینن وزیر کشاورزی و محیط زیست فنلاند در نمایشگاه بین المللی محیط زیست 2016 در تهران حضور خواهد یافت و در مراسم افتتاحیه نمایشگاه سخنرانی خواهد داشت و در مدت حضور خود در ایران با معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست (معصومه ابتکار) ملاقات کرده و قرارداد همکاری در زمینه حفاظت محیط زیست امضا خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: 18 شرکت فنلاندی نیز در نمایشگاه محیط زیست ایران به ارائه دستاوردها و توانمندی های خود در حوزه های مختلف به ویژه تکنولوژی های پاک می پردازند که دو شرکت از آنها در زمینه محصولات غذایی از جمله صنایع لبنیاتی و شیرینی سازی فعالیت دارند.
ایروما تصریح کرد: در ایران به ویژه پس از رفع تحریم ها پتانسیل زیادی برای همکاری و انتقال تکنولوژی میان فنلاند و ایران وجود دارد.
وی ادامه داد: تعدادی از شرکت های فنلاندی حاضر در نمایشگاه محیط زیست تهران، قبلا به ایران آمده اند و این سفرشان برای انجام سرمایه گذاری است و تعدادی از شرکت ها که برای اولین بار به ایران می آیند نیز خواستار بررسی بازار و فرصت های همکاری مشترک هستند تا بتوانند شیوه همکاریشان را برای سرمایه گذاری یا انتقال تکنولوژی و یا ترکیبی از هر دو آنها تعریف و اجرایی کنند.
این متخصص فنلاندی به تشریح قابلیت های کشورش در زمینه فناوری های پاک پرداخت و گفت: فنلاند کشوری پیش رو در سطح جهانی در زمینه فناوری های پاک و دارای رتبه دوم شاخص 6 ماهه جهانی نوآوری در این حوزه در سال 2014 است.
وی افزود: ارزش بازار فنلاند فقط در بخش آب در حدود پنج میلیارد یورو در سال 2014 گزارش شده که نزدیک به 30 درصد از این گردش مالی مربوط به صادرات است و مهمترین حوزه در صادرات بخش آب فنلاند به تصفیه فاضلاب های صنعتی بر می گردد.
به گفته ایروما به منظور آشنایی بیشتر شهروندان ایرانی با فناوری های پاک کشور فنلاند سه نشست آموزشی با موضوعات فناوری های پیشرو در صنعت آب، بهینه سازی تعادل در تولید و مصرف انرژی و فناوری های پیش رو در صنایع معدنی مرتبط با فناوری های پاک طی روزهای دوشنبه تا پنج شنبه دهم تا سیزدهم اسفند ماه در نمایشگاه بین المللی محیط زیست ایران برگزار خواهد شد.
مدیرکل اجرایی گروه مشاورین آرا نیز در این نشست مطبوعات از ابراز تمایل برخی از شهرداران شهرهای ایران برای همکاری مشترک با فنلاند در زمینه های محیط زیستی خبر داد.
آرام رزاقی افزود: تعدادی از شهرهای کشور از جمله بابل، تبریز و اصفهان در نظر دارند به شهر پاک تبدیل شوند و اخیرا شهردار بابل از تمایل خود برای رایزنی و همکاری مشترک با متخصصان فنلاندی در زمینه بازیافت پسماند و گسترش فناوری های پاک خبر داده است.
پانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست ایران از روز دوشنبه 10 اسفند ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی ایران آغاز به کار می کند و تا روز پنج شنبه 13 اسفند ادامه خواهد شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل