نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مدیریت بحران ماموریت های فضائی در شبیه ساز زمینی

سخنگوی آماده سازی فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی  در کشور روسیه در مصاحبه با خبرگزاری تاس اعلام کرد که خدمه اصلی فضاپیمائی که ماموریت بعدی سفر به ایستگاه بین المللی فضائی را بر عهده دارد،  در مدل شبیه ساز این فضا پیما تحت آموزش قرار  گرفته اند .

در طول دوران آموزش و امتحانات مورد نظر ، فضانوردان باید برای مدیریت بحران درشرایط خاص و اضطراری آماده شده و قادر باشند توانمندی های خود را نشان دهند .

 این مدل شبیه سازی شده ، نمونه ای دقیق و مشابه از مدل فضا پیمای سایوز TMA-M  خواهد بود که ماموریت اعزام فضانوردان به مدار زمین را بر عهده خواهد داشت. سخنگوی این مرکز در ادامه گفت در طول دوران آموزش و امتحانات مورد نظر ، فضانوردان باید برای مدیریت بحران درشرایط خاص و اضطراری آماده شده و قادر باشند توانمندی های خود را نشان دهند .  والری کورزون معاون این مرکز آموزشی همچنین اضافه کرد که طی این دوره آموزشی اکثر موقعیت های خاص و مشکلات پیش بینی شده و غیر قابل پیش بینی در برنامه های  تمرینی فوق الذکر برای فضانوردان ایجاد خواهد شد و توانمندی های آن ها تحت بررسی و امتحان قرار خواهد گرفت.

گفتنی است ماموریت مورد نظر به وسیله فضا پیمای سایوز که مقرر است در مدار 47/48 کره زمین قرار بگیرد روز 19 مارس سال جاری انجام خواهد شد.

خدمه این فضا پیما متشکل از فضانوردان روسی آلکسی اوچنین و اولگ اسپریپوچکا به همراه فضانورد آمریکایی جفری ویلیامز خواهند بود که به عنوان جایگزین ریژکوف ، بوریسنکو از روسیه و کیمبروگ از ایالات متحده خواهند بود نکته جالب در این خصوص اولین تجربه پروازی اوچنین است که در کنار اسپریپوچکا که دومین پرواز را تجربه میکند قرار خواهد داشت . در این پرواز تنها عضو با تجربه را میتوان ویلیامز امریکایی نام برد که با سابقه انجام  چهار ماموریت و پرواز ، قدیمی ترین و کار آمد ترین عضو پروازی این تیم محسوب می شود .

منبع: TASS

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل