نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آغاز به کار دهمین کنفرانس پایش وضعیت و عیب یابی

کنفرانس CMFD2016 دهمین کنفرانس تخصصی در زمینه پایش وضعیت و عیب یابی ماشین آلات است که با همکاری کانون هماهنگی پایش وضعیت و کنترل کیفی و مرکز پایش وضعیت دانشگاه صنعتی شریف و انجمن نگهداری و تعمیرات ایران برگزار می شود.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف روز سه شنبه در افتتاحیه این کنفرانس بر ضرورت جهت گیری دانشگاه ها به سمت موضوعات چندرشته ای تاکید کرد و گفت: آنچه جهت گیری آینده دانشگاه شریف در حوزه پژوهش را رقم می زند این است که به عنوان یک دانشگاه الگو در سطح ملی و بین المللی شناخته شویم.
دکتر محمود فتوحی، تبدیل شدن به یک دانشگاه پیشگام، الگوساز و بین المللی سرآمد در علم و فناوری از طریق انجام پژوهش های بنیادی و توسعه ای در رده جهانی با تمرکز بر حل مسائل ملی را به عنوان هدف راهبردی دانشگاه صنعتی شریف برای جهت گیری آینده در حوزه پژوهش معرفی کرد. 
وی با ابراز خرسندی از اینکه کنفرانس تخصصی پایش وضعیت و عیب یابی توانسته در طول 10 سال فعالیت خود، خدمات مهمی را به صنعت و دانشگاه ارائه کند، ادامه داد: این کنفرانس نقش موثری در ارتقای پایش وضعیت، کار آفرینی و کمک به صیانت از سرمایه ملی ایفا کرده است.
رئیس دهمین کنفرانس پایش وضعیت و عیب یابی نیز در گفت و گو با ایرنا، هدف اصلی از برگزاری این کنفرانس را تسهیل در روند نگهداری و تعمیرات ماشین آلات، افزایش قابلیت اطمینان و افزایش امکان در دسترس بودن تجهیزات عنوان کرد.
دکترمهدی بهزاد، کارشناسان تعمیرات و نگهداری، مدیران صنایع مختلف کشور همچون نفت، گاز، پتروشیمی، نیرو، آب و فاضلاب و سیمان را به عنوان مخاطبان اصلی این کنفرانس تخصصی برشمرد.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف به حضور دو سخنران کلیدی از انگلیس و ایتالیا در کنفرانس اشاره کرد و گفت: هر دو سخنران مدعو کنفرانس، مدرک دکتری دانشگاهی دارند و در صنعت مشغول به کار هستند که آخرین یافته ها و تجربیات بین المللی در زمینه پایش وضعیت و عیب یابی را دراختیار شرکت کنندگان قرار می دهند.
وی ادامه داد: هر ساله سعی کردیم در برگزاری کنفرانس، نگاه هایمان را تغییر دهیم و به کارگاه های آموزشی تنوع ببخشیم و امسال، بیشتر نگاه ارزیابی فنی داشتیم و به سود دهی پایش وضعیت صنایع پرداختیم.
به گفته بهزاد حدود 100 مقاله به دبیرخانه کنفرانس امسال ارسال شده که 40 مقاله منتخب به صورت سخنرانی و حدود 20 مقاله به صورت پوستر ارائه خواهند شد.
نمایشگاهی از شرکت های فعال در زمینه ارائه خدمات یا تجهیزات عیب یابی از صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاه، فولاد و سیمان در حاشیه این کنفرانس برپا شده است.
این کنفرانس با هدف توسعه فرهنگ و دانش فنی نگهداری و تعمیر برمبنای وضعیت، شناسایی روشهای نوین پایش وضعیت (Condition Monitoring (CM و کاربرد آن در نگهداری و تعمیرات، معرفی روشهای مختلف عیب یابی، ارتقای دانش مراقبت وضعیت و نگهداری و تعمیر پیش بینانه و تبادل تجارب در بخشهای صنعتی و دانشگاهی تدارک یافته است.
به گزارش ایرنا، این کنفرانس تا فردا چهارم اسفندماه در سالن جابربن حیان دانشگاه صنعتی شریف ادامه خواهد داشت.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل