نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نخستین مزرعه حیوانی در کشور تأسیس می شود

علیرضا دلیری، معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی درباره سفر مشترک پروفسور مجید سمیعی چهره علمی بین المللی و  معاون علمی و فناوری به استان کرمان، اظهار کرد: در این سفر، نخست نشستی در دانشگاه باهنر کرمان با هیات رئیسه و مسئولان دانشگاه برگزار شد و در ادامه آن، قرارداد ساخت نخستین مزرعه حیوانی کشور به امضا رسید.

وی درباره این قرارداد توضیح داد: از آنجا که مزرعه حیوانی (Animal Farm)، برای پیشبرد برنامه های آزمایشگاه ها، مراکز پژوهشی و علمی و داروسازی اهمیت فراوانی دارد، بنابراین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری دانشگاه باهنر کرمان و دانشگاه علوم پزشکی کرمان برای نخستین بار در کشور، این مرکز را در استان کرمان تاسیس خواهند کرد.

وی افزود: از همین رو، قرارداد ساخت نخستین مزرعه حیوانی کشور بین معاونت علمی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و رئیس دانشگاه باهنر امضا شد.

دلیری درباره اعتبارات ساخت نخستین مزرعه حیوانی کشور، گفت: برای ساخت این مرکز، ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری شده است که از این میان، معاونت علمی مبلغ ۶ میلیارد تومان حمایت مالی در این پروژه خواهد داشت و دانشگاه علوم پزشکی کرمان و دانشگاه باهنر کرمان نیز مابقی این اعتبار را فراهم خواهند کرد.

معاون توسعه و ممدیریت منابع معاونت علمی همچنین ابراز کرد: برای ساخت این مزرعه حیوانی، یک شرکت خصوصی متشکل از اساتید دانشگاه های باهنر و علوم پزشکی کرمان تاسیس می شود که صاحب ۵۱ درصد سهام این پروژه خواهد بود و ۴۹ درصد سهام نخستین مزرعه حیوانی کشور نیز در اختیار دو دانشگاه کرمانی قرار خواهد گرفت.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل