نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مراقب هوای داخل خانه باشید

 پزشکان معتقدند که استفاده از تصفیه کننده های هوا در شهرهای کوچک بسیار کابردی تر و قابل اطمینان تر هستند.  این موضوع در حالی است که پژوهش های جدید نشان می دهد که آلودگی هوای داخل منزل هزار برابر بیشتر ازآلودگی های  محیط بیرونی بر ریه ودستگاه تنفسی انسان اثر گذار است.

آلودگی هوا در شهر های بزرگ یکی از مهم ترین چالش های این کشور در حوزه بهداشت و سلامت است و ظهور تصفیه کننده های خانگی یکی از بهترین راه های مقابله با این مشکل محسوب می شود.

 نکته قابل تامل درباره موضوع فوق ، این است که بر اساس آمارهای رسمی ، سالانه بیش از 5 میلیون و 500 هزار نفر در سراسر جهان  بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند . کشورهایی همانند چین وهند در زمره آلوده ترین کشورهای جهان از این نظر هستند و دانشمندان معتقدند که راهکار مناسب جهت کاهش آسیب سلامت انسان ها  در کشورهای فوق ، استفاده از دستگاههای تصفیه کننده هوای خانگی است .

به تازگی تحقیقات گسترده ای در هند در جهت کاهش آلودگی هوا انجام شده است و استفاده از دستگاههای تصفیه خانگی یکی از آخرین راهکار های این کشور در این حوزه است .

دکتر راج کومار متخصص بیماریهای تنفسی ، آلرژی و ایمونولوژی کاربردی در این خصوص عنوان می کند که : آلودگی هوا در شهر های بزرگ یکی از مهم ترین چالش های این کشور در حوزه بهداشت و سلامت است و ظهور تصفیه کننده های خانگی یکی از بهترین راه های مقابله با این مشکل محسوب می شود. او همچنین با مثبت توصیف کردن نقش این وسائل ارزان قیمت در کاهش آلودگی محیط کار ومنزل ابراز امیدواری کرد که استفاده فراگیر این دستگاه ها به کاهش چشمگیری در بهبود این وضعیت منجر شود .

سازمان بهداشت جهانی در آخرین گزارش خود اعلام کرد که در برخی از شهر های هندوستان وضعیت آلودگی هوا در بدترین شرایط ممکن است و متخصصان  روزانه در حال ثبت افراد بیشماری هستند که از مشکلات تنفسی رنج می برند .

در این شرایط افرادی که بیشتر در معرض خطر قرار دارند باید تحت مراقبت های بیشتری قرار بگیرند . افرادی همچون کودکان ، سالمندان و بیمارانی که دچار مشکلات ریوی هستند از آن دسته به شمار می روند.

دکتر هیمانشو از بخش ویژه بیماریهای تنفسی در بیمارستان آرتمیس کشور هندوستان در ادامه خاطر نشان کرد : در این کشور رسومی دیرینه همانند سوزاندن عود در کنار سوزاندن چوب در منازل برای تهیه غذا و توتون و تنبا کو از عمده ترین دلایل آلودگی های است که با این روش و آموزش افراد در جهت کم کردن برخی از مواردی که در بالا ذکر شد ، می توان امید به بهبود این شرایط داشت .

منبع :heahthsite

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل