تمرینات آماده سازی فضانوردان

توماس پسکی (Thomas Pesquet) از متخصصان مرکز فضانوردی اروپا معتقد است که  فضانوردان  نیازمند دانستن و انجام مهارت های مختلف و متنوعی از جمله توانایی تعمیر قطعات و دستگاه های صدمه دیده هستند .

او که در آزمایشگاه فضایی – علمی کلمبوس (Columbus) از ایستگاه فضایی بین المللی مشغول فعالیت است ، با  آندریاس موگنسن (Andreas Mogensen) فضانورد دانمارکی همکاری می کند . توماس در این رابطه توضیح می دهد : در آزمایشگاه کلمبوس ایستگاه فضایی مشغول آموزش است . این کارشناسان به مسئولیت خود در این آزمایشگاه واقف هستند .

مارتینا پینی (Martina Pinni)، از مربیان مرکز فضانوردی اروپایی در رابطه با آموزش فضانوردان می گوید: پس از اینکه این افراد در آموزش های خود پیشرفت کنند ما برنامه های دیگری را برای وضعیت های احتمالی پیاده می کنیم تا آمادگی آنها افزایش پیدا کند .

در این گروه توماس 36 ساله که  یک خلبان خطوط هوایی تجاری و یک غواص باتجربه است حضور دارد  که  علاوه بر تخصص های فوق  باید به  بسیاری از فنون و مهارت ها آگاهی داشته باشد . مارتینا پینی در ادامه توضیح می دهد : ما می خواهیم متخصصان ، مسئول هر آنچه که در آزمایشگاه کلمبوس اتفاق می افتد ، باشند. اگر در حین ماموریت فضائی ، شهاب سنگی به فضاپیمای آنها برخورد کرده باشد این متخصصان باید بتوانند منفذ و صدمه ایجاد شده را پیدا کرده و آن را تعمیر کنند .

توماس توضیح می دهد که تا کنون چنین اتفاقی در فضا رخ نداده است اما این فعالیت ها انجام می شود که در صورت وقوع آن ، فضانوردان آمادگی مقابله با حوادث را داشته باشند . او در ادامه می گوید : من خوش بین هستم و همه ما اینگونه هستیم . ما به این فکر نمی کنیم که چه چیزی می تواند اشتباه باشد . در واقع ما آموزش می بینیم تا آمادگی لازم را برای شرایط اضطراری داشته باشیم .

توماس پسکی (Thomas Pesquet) از فضانوردان فرانسوی بوده که جزء متخصصان ایستگاه فضایی بین المللی به حساب آمده و همانگونه که ذکر شد خلبانی خبره و غواصی با تجربه است. او که متولد 1978 میلادی در شهر روان در فرانسه بوده و فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد در کنترل و طراحی فضاپیماها موسسه عالی هوانوردی و فضا بوده و پیش از این برای آژانس فضایی فرانسه و شرکت مهندسی فضای تالس آلنیا اسپیس کار کرده است . توماس در نوامبر سال 2016 ماموریت فضایی شش ماهه را به عنوان مهندس پرواز بر عهده گرفته است وماموریتش در ماه می سال 2017 به پایان خواهد رسید .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا