نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کشف کلنی های میکروب در عمق 3 کیلومتری زمین

محققین در مطالعات اخیر خود موفق به کشف میکروب هایی در اعماق زمین شدند که با نام علمی hadesarchaea  شناخته می شوند. بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه ؛ این میکروب ها برای نخستین بار در اعماق دو مایلی از سطح زمین در معادن طلا در آفریقای جنوبی توسط محققان مشاهده و شناسائی  شدند . در طول تحقیقات اولیه بر روی این میکروب ها مشخص شد که زندگی این میکروب ها در اعماق زمین با وجود عدم وجود نور  و اکسیژن مقدور است و این موجودات  انرژی مورد نیاز برای حیات خود را تنها از مونو اکسید کربن دریافت می کنند .

زندگی این میکروب ها در اعماق زمین با وجود عدم وجود نور و اکسیژن مقدور است و این موجودات  انرژی مورد نیاز برای حیات خود را تنها از مونو اکسید کربن دریافت می کنند .

سخنگوی محققان دانشگاه اوپسالا که تحقیق در این زمینه را آغاز کرده اند در یک مصاحبه خبری اعلام کرد: پیش از این در خصوص حیات این میکروب ها در اعماق زمین اطلاعی در دسترس نبوده و مشخص نیست از چه دورانی این میکروب ها حیات خود را آغاز کرده اند ، اما شناخت بیشتر آن ها به ما کمک خواهد کرد تحلیل بهتری از شرایط زیستی کره زمین واعماق آن به دست آوریم .

 به گفته پژوهشگران، این میکروب پیش از این که در آفریقای جنوبی دیده شود در  اعماق چشمه های آب گرم بلو استون در کارولینای شمالی نیز دیده شده بود و پیش از این در دسته ای از میکروبها  با نام علمی آرکی دسته بندی شده بود.

پژوهش های جدید به دانشمندان این حوزه کمک شایانی در شناخت و نوع زندگی این دسته از میکروبها و ادامه حیات آنها در کره زمین خواهد کرد .

منبع : UPI

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل