نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گزارش ویدئویی از آنالیز نقاشی دو هزار ساله مصری

در این پژوهش، دانشمندان  با استفاده از فن آوری های نوین در تصویر برداری و تجزیه و تحلیل رنگدانه ها در نقاشی مورد نظر ؛ به اطلاعات ارزشمندی دست پیدا کردند. به اعتقاد کارشناسان ، این پروژه گویای  نگاهی تازه در استفاده از تکنولوژی درپیشرفت   علم باستان شناسی بود .

استفاده از مواد گوناگون برای تولید رنگ و استفاده از آن ها در رنگ آمیزی این پرتره ها از مواردی بود که نظر این گروه باستانشناس را به خود جلب کرد .

در این کار تحقیقاتی بر روی سه پرتره بدست آمده از آن دوره این نظر را که احتمالا طراح این سه پرتره یک نفر باشد تقویت شده است. این پروژه با تجزیه و تحلیل بر روی عناصر استفاده شده در رنگ آمیزی این نقاشی کار خود را آغاز کرد . این رنگهای مشترک  و استفاده ازآنها در پرتره ها نشان از  فرهنگ و نگاه مردم آن عصر در تبتونیس ( شهری قدیمی در مصر باستان ) به رنگ ها و مفاهیم آن ها در آن دوران  تاریخی است که نشانگر چشم انداز و نگرشی عمیق در مردمان این سرزمین است .

استفاده از مواد گوناگون برای تولید رنگ و استفاده از آن ها در رنگ آمیزی این پرتره ها از مواردی بود که نظر این گروه باستانشناس را به خود جلب کرد . به طور مثال رنگ دانه های آهن که به احتمال زیاد از منطقه کئوس در یونان آمده است و یا سرب قرمز رنگ که در این پرتره مورد استفاده قرار گرفته از اروپای مرکزی به این منطقه وارد شده است .

سرپرست این تیم تحقیقاتی همچنین در خاتمه اضافه کرد که طیف رنگ آبی به کار رفته در این پرتره ها متفاوت از رنگ آبی و طیفی از این رنگ در دوران مورد بحث است .

منبع : northwestern .edu

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل