نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

برای کشف دنیای زیر خاک به بالا نگاه کنیم!

پارکک به دلیل ابتکارتش نه تنها جایزه ویژه کنفرانس تِد را به خود اختصاص داد که ابتکار او در باستان شناسی آن قدر برای مردم جذاب شد که پای او را به میهمانی برنامه های شبانه شبکه های ایالات متحده نظیر برنامه شبانه استفن کولبر نیز باز کرد.
اگر تصویر ذهنی شما از یک باستان شناس چهره ای عرق کرده در دل یک منطقه قدیمی و در شرایطی است که لباسی خاک آلود به تن کرده و در حال استفاده از ابزارهای دقیق حفاری در مناطق مشخص است، دوباره فکر کنید.
سارا پاتریک برای کشف دنیای فراموش شده و مدفون در زیر غبار لایه ها خاک و زمان، به بالا سر نگاه کرد و به سراغ چشمان تیز بین ما در مدار زمین رفت تا رشته باستان شناسی فضایی را توسعه دهد.
او با کمک تصاویری که ماهواره های اطراف زمین در نور نزدیک به فروسرخ از زمین تهیه کرده بودند به دنیال نشانه هایی از آثار مدفون شده در زیر زمین گشت و نتایجی که به دست آورد شگفت انگیز بود.

او موفق شد تعداد زیادی از سایت های فراموش شده و گم شده باستانی را از فضا شناسایی کند .
هنوز هم لازم است تا برای کسب اطلاعات دقیق باستان شناسان دست به حفاری بزنند اما با کمک این فناوری می توانند امیدوار باشند که در مکان های محتمل تری گمانه های خود را حفر می کنند و احتمال موفقیت کاوش های خود را افزایش دهند.

مترجم: نازیلا ناظمی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل