سازمان حفاظت محیط زیست به تحقق اهداف توسعه پایدار توجه ویژه دارد

مهناز مظاهری روز چهارشنبه در همایش اسلام و محیط زیست در دانشگاه شیخ مفید قم با اشاره به تاکید رئیس جمهوری بر توجه به اهداف توسعه پایدار به منظور بهبود وضع زیست محیطی کشور در سخنان خود در سازمان ملل در نیویورک، افزود: این سازمان با توجه به همپوشانی این اهداف با سیاست های کلی نظام، آن را به عنوان راهگشای معضلات زیست محیطی کشور مورد توجه جدی قرار می دهد.
وی با اشاره به تاکید دین اسلام بر ضرورت حفاظت از محیط زیست، اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست کشور در راستای تبیین آموزه ها و دستورهای اسلام درخصوص مساله محیط زیست برای نخستین بار در سال 78 نسبت به برگزاری همایش اسلام و محیط زیست با مشارکت حوزویان و دانشگاهیان در تهران اقدام کرد.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: هدف از برگزاری این همایش تبیین دیدگاه ها و نظرات اسلام درباره مسائل محیط زیست و توجه مردم به این مباحث بود.
مظاهری با اشاره به برگزاری نخستین سمینار بین المللی محیط زیست، دین و فرهنگ با مشارکت مجامع علمی، و بیش از 250 تن از صاحبنظران و دانشمندان داخلی و خارجی و همچنین حضور رئیس جمهوری وقت در تهران در سال 1380، گفت: هدف این سمینار دسترسی به راهبردها، راهکارها و ایجاد فضای جدید فکری درمورد تاثیر ادیان، باورها، اخلاقیات و فرهنگ ها در جهت حل معضل زیست محیطی جهان و گسترش زمینه تحقیقات علمی درمورد مسائل و مشکلات محیط زیستی بود. 
وی با اشاره به برگزاری دومین سمینار بین المللی محیط زیست، فرهنگ و دین در روزهای چهارم و پنجم اردیبهشت 95 تصریح کرد: به طور حتم محورهای این همایش بر اساس اهداف توسعه پایدار که منطبق بر اهداف کلی نظام است، تعیین خواهد شد.
همایش اسلام و محیط زیست، به عنوان پیش نشست همایش بین المللی محیط زیست، فرهنگ و دین که اردیبهشت سال 95 در سازمان محیط زیست برگزار می شود، به همت سازمان حفاظت محیط زیست و تعدادی از مراکز و نهادهای حوزوی از جمله جامعه المصطفی، موسسه موضوع شناسی احکام فقهی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در سه پنل تخصصی شامل «محیط زیست و نهادهای حوزوی»، «محیط زیست و اخلاق، اقتصاد و معارف اسلامی» و «محیط زیست و فقه و حقوق» در سالن دکتر قربان نیای دانشگاه شیخ مفید قم برگزار شد. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا