مسایل مربوط به محیط زیست مرز نمی شناسد

احمد علی کیخا، در چهارمین نشست مدیریت مشارکت مرکز منطقه ای کنوانسیون رامسر در شهر رامسر افزود: پیمان صلح جنگ جهانی دوم و کنوانسیون رامسر در خصوص تالاب ها در شهر رامسر به امضا رسید.وی اظهار کرد: تمام افرادی که به صلح و محیط زیست علاقه مند هستند باید تلاش کنند تا پرچم کنوانسیون رامسر بالاتر افراشته شود، بر این اساس نگاه ما در مرکز منطقه ای رامسر متفاوت تر از گذشته است.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به این که مرکز منطقه ای رامسر باید مستقل باشد تا بتواند در راستای صلح و محیط زیست نقش خود را درست ایفا کند گفت: این مرکز باید به صورت منطقه ای مدیریت شود و به صورت منطقه ای نیز عمل کند.
معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: برنامه های ما از سال گذشته در این مرکز در همین راستا شکل گرفته است و درخواست من از همه اعضا این است که با کمک یکدیگر بتوانیم در همین راستا برنامه ریزی کنیم.

وی گفت: رفاه اجتماعی ساکنان اطراف تالاب ها به حفاظت از محیط زیست بستگی دارد.معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به این که تالاب ها جزو مهمی از اکوسیستم ها هستند تصریح کرد: سلامت تالاب ها یعنی سلامت مردم و همه کشورهای عضو مرکز منطقه ای رامسر باید تلاش کنند تا نقشه راه مرکز منطقه ای رامسر به درستی تدوین و اجرایی شود.

چهارمین نشست مدیریت مشارکت مرکز منطقه ای کنوانسیون رامسر با حضور نمایندگانی از کشورهای مالزی، عمان، لبنان، ازبکستان، جایکا و برنامه عمران ملل متحد (UNDP) برگزار در شهر رامسر در حال برگزاری است.

*** کنوانسیون رامسر

کنوانسیون مربوط به تالاب های مهم بین المللی، به ویژه تالاب های زیستگاه پرندگان آبزی معروف به کنوانسیون رامسر پیمانی بین المللی برای حفاظت از تالاب ها و حیوانات و گیاهان وابسته به آن ها (به ویژه پرندگان آبزی) است که در سال 1971 در شهر رامسر به تصویب رسید. در ابتدا این معاهده به امضای نمایندگان 18 کشور شرکت کننده رسید، اما امروزه 160 کشور عضو این پیمان هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا