رشد 17 درصدی جمعیت پانداها در چین

منابع رسمی محیط زیست در کشور چین اعلام کردند در حال حاضر بر اساس آمارهای اخذ شده ، یک هزار و هشتصد و شصت و چهار پاندای موسوم به giant pandas در محیط زیست طبیعی در کشور چین زندگی می کنند . این تعداد ، نشان دهنده رشد 268 عددی یا 16.8 درصدی تعداد این گونه جانوری ، به نسبت آخرین سرشماری انجام شده در سال 2003 است .

از سوی دیگر بر اساس گزارش مقامات چینی ، محیط زیست در نظر گرفته شده برای پانداها که به صورت مناطق حفاظت شده اداره می شوند نیز طی این مدت زمان به میزان 11.8 درصد که برابر با دو میلیون و 580 هزار هکتار است ، افزایش یافته و کلیه این اقدامات جهت تلاش برای حفظ بقای این گونه ارزشمند جانوری که در خطر انقراض قرار دارد انجام می شود .

از سوی دیگر ، تعداد پانداهای موجود در باغ وحش ها و مراکز پرورش حیوانات نیز رشد مناسبی نشان داده و بر اساس آمارهای رسمی ، تعداد پانداهای اسیر به تعداد 375 عدد رسیده است . بر اساس گزارش سال 2013 در باغ وحش های سراسر چین تعداد 166 پاندای نر و 209 پاندای ماده وجود دارد .

گفتنی است پانداهای غول پیکر چینی در شش کوهستان Qingling ، Minshan ، Qionglaishan ، Daxiangling ، Xiaoxiangling و Liangshan در ایالت های Sichuan ، Shaanxi و Gansu زندگی می کنند .

در این مطالعات همچنین مشخص شد که بیش از 42 پاندا نیز در باغ وحش های سایر کشورهای دنیا زندگی می کنند . این تعداد از پانداها در دوازده کشور سرتاسر دنیا به نمایش گذاشته شده اند .

گفتنی است در این پژوهش ها ، دانشمندانی از هفده باغ وحش و مرکز زیستی جانور شناسی از ژاپن ، ایالات متحده آمریکا ، استرالیا ، تایلند ، اسپانیا ، اتریش ، انگلستان ، فرانسه سنگاپور ، کانادا ، بلژیک و مالزی مشارکت داشتند .

طی این مطالعات میدانی بیش از 2 هزار نفر در مجموع زمانی برابر با 60 هزار روز کاری را جهت بررسی دقیق و متر به متر 4 میلیون و 360 هکتار از زیستگاه های این جانور را  سپری کردند . این پروژه تحقیقاتی از سال 2011 آغاز شده و تا سال 2014 ادامه یافت .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا