نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

انعقاد 150 میلیارد ریال قرارداد با شرکت های جویشگر بومی

به گزارش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، 'مجید توکل' با بیان اینکه یکی از اهداف مهم طرح جویشگر بومی، شناسایی شرکتهای فعال در زمینه فناوری اطلاعات و بررسی چالشها و مشکلات این شرکت ها است، گفت: این طرح در پی حل مشکلات شرکت های فعال در حوزه جویشگر بومی است تا بتوانند به یک سطح بلوغ و استقلال برسند.
عضو شورای راهبری طرح جویشگر بیان کرد: شناسایی سرویس های مورد نیاز مردم در بخش جویشگر و ایجاد و توسعه خدماتی از دیگر اهداف راه اندازی جویشگر بومی است. 
وی تصریح کرد: بر این اساس، منشور طرح تهیه و نقشه راه آن ترسیم شد و پس از مشخص شدن مسیر، به مستند سازی و سیاست گذاری اقدام شد؛ در گام بعدی سرویسهای ضروری مشخص و اولویت ارایه آنها نیز در سه سال متوالی تعیین شد.
عضو شورای راهبری طرح جویشگر بومی با بیان آنکه لازم است شرکت ها مورد حمایت قرار گیرند تا به بلوغ لازم برسند، درباره انتقادهایی مبنی بر اینکه بودجه تعیین شده برای این طرح، فقط به یکی دو شرکت دولتی تزریق شده ، پاسخ داد: این موضوع به یکی از پرسشهای اصلی منتقدان طرح جویشگر بومی تبدیل شده و می بایست شفاف سازی شود.
وی گفت: امکان همکاری با همه شرکت ها در چارچوب این طرح وجود دارد و از میان همه شرکت ها، فقط سه شرکت با بنیه دولتی به وجود آمده و رشد کرده اند که یکی با حمایت سازمان فناوری اطلاعات و دو شرکت دیگر نیز با حمایت مرکز تحقیقات مخابرات ایران به وضعیت کنونی ارتقا یافته اند.
به گفته وی، یکی از چالش های بخش خصوصی عدم تمایل برای همکاری مشترک شرکت هاست لذا آنها را به همکاری و پیوستن با هم برای ارایه یک سرویس قوی، به طوری که نقاط ضعف یکدیگر را پوشش دهند، تشویق کردیم.
توکلی اظهار کرد: به طور کلی، سیاست طرح حمایت از بخش خصوصی به منظور رشد این بخش است و نخستین گام در این مسیر، آگاهی دادن به بخش خصوصی است.
وی ادامه داد: برای نمونه داشتن برنامه کسب وکار، رعایت استانداردها، چشم انداز و ماموریت آنها ضروری است تا محیطی ایجاد شود که با توجه به فرصت به وجود آمده، شرکت ها بتوانند به آن رشدی که شایسته آنها است، برسند و بتوانند خدمات مورد نیاز و انتظار جامعه را ارایه دهند و با اتکا بر خودشان، ادامه حیات داده و در راستای رشد اقتصادی جامعه گام بردارند و در نهایت به اشتغال زایی و رفاه عمومی مردم و رشد اقتصادی جامعه کمک کنند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل