نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

چهارمین شماره ماهنامه فناوری فضایی منتشر شد

 در جدیدترین شماره این نشریه علمی، پرونده‌ای به «ماموریت‌های فضایی سال جدید میلادی» اختصاص یافته است که براساس آن سفر به یک سیارک و ۱۰ ماموریت فضایی دیگر از جمله ماموریت‌های هیجان انگیز سال خواهد بود. همچنین موشک فضایی جدید ژاپن و اینکه ژاپن قصد دارد ماهواره‌بر جدید خود را وارد بازار پرتاب‌های فضایی کند، از دیگر موضوعات این ماهنامه است.

پرونده ویژه شماره ۴ ماهنامه فناوری فضایی نیز درباره هوافضاپیماهاست. فضانوردی تفریحی با هوافضاپیماها به زودی برای بسیاری از مردم جهان فراهم خواهد شد. جهان در آرزوی سفری نو به فضاست و باید منتظر آغاز دور جدید سفرهایی تفریحی به فضا بود. همچنین در بخش گزارش‌های شماره چهارم ماهنامه فناوری فضایی مطلبی تحت عنوان «در مسیر مریخ» منتشر شده که درباره یک پروژه شگفت‌انگیز مهندسی فضایی است؛ پروژه ارسال انسان به فراتر از جایی که تابه‌حال رفته است.

در این شماره مطلبی تحت عنوان تجارتی بزرگ در فضا که به موضوع تشییع‌جنازه در فضا پرداخته است نیز از جمله مطالب خواندنی محسوب می شود. یکی دیگر از مطالب خواندنی شماره چهارم ماهنامه فناوری فضایی درباره «مهاجرتی عظیم برای ادامه زندگی» است. این مطلب درباره کشتی میان ستاره‌ای است و اینکه اعلام می‌شود، محققان یک گروه بین‌المللی روشی برای زندگی کردن درون یک کشتی برای سفر میان ستاره‌ای یافته‌اند.

همچنین در شماره چهارم ماهنامه فناوری فضایی یک تجارت جدید و پرسود فضایی معرفی می‌شود که بازار بالقوه ۱۰۰ تریلیون دلاری معدن‌های فضایی است.

عبرت‌های فضایی برای آینده موفق، شش نکته تاریخی از برنامه فضایی آپولو و مجموعه ای از گنجینه‌های قدیمی تاریخ فضانوردی از دیگر مطالب ماهنامه علمی، خبری و تحلیلی فناوی فضایی است.

به گزارش مهر , تاكنون ٢٩ نسخه از ماهنامه فناوری فضایی منتشر شده كه ٤ شماره آخر آن به ترتیب در مهرماه همزمان با هفته جهانی فضا، آذرماه همزمان با هفته پژوهش، ٢٢ دی ماه و ٢٢ بهمن ماه همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر ایران به روی گیشه‌های مطبوعاتی سراسر  کشور رفته است.

 شعار این ماهنامه «فناوری فضایی برای امنیت، رفاه و افزایش كیفیت زندگی» است و ارتباطات و مخابرات فضایی، ناوبری و موقعیت‌یابی، سنجش از دور، اکتشافات فضایی، کاربران و کاربردهای فضایی، فضاپیماهای سرنشین‌دار و بدون سرنشین، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فضا در دیگر کشورها، سازمان‌ها و مراکز فضایی، فناوری‌ها و نوآوری‌ها و نقش فضا در اقتدار و غرورآفرینی، افزایش کیفیت زندگی و توسعه پایدار از جمله موضوعات مطالب آن هستند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل