نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کشف بارداری با کمک مچ‌ بند ورزشی

به تازگی یکی از استفاده کنندگان از مچ بندهای فیت بیت در وب سایت ردیت نوشت که پس از مشاهده برخی علائم خاص بر روی مچ بند فیت بیت همسرش با خبر شده که او باردار است. این کاربر که دیوید نام دارد در این باره گفته است که مچ بند فیت بیت همسرش چند روز قبل از این گفته ضربان قلب او را بالا نشان می داد.

دیوید اظهار داشت که به مدت 10 ساعت علائم حیاتی همسرش در منطقه چربی سوزی این دستگاه قرار گرفته بود. او باور داشت که این اتفاق غیر ممکن است به خصوص این که میزان فعالیت همسرش بسیار کم تر از حدی بود که فیت بیت او بخواهد حالت چربی سوزی را برای او نشان دهد.

او دراین باره بیان کرد که ابتدا تصور کرده است که این مچ بند خراب شده است زیرا ضربان قلب همسرش در زمان استراحت نیز گاهی به 110 ضربه در دقیقه می رسید. این در حالی است که نرخ عادی ضربان قلب برای بزرگسالان بین 60 تا 100 ضربه در دقیقه است.

دیوید اظهار داشت که به مدت 10 ساعت علائم حیاتی همسرش در منطقه چربی سوزی این دستگاه قرار گرفته بود. او باور داشت که این اتفاق غیر ممکن است به خصوص این که میزان فعالیت همسرش بسیار کم تر از حدی بود که فیت بیت او بخواهد حالت چربی سوزی را برای او نشان دهد.

علاوه بر این، کالری سوزی همسرش میزان دقیقی را نشان می داد. دیوید در این باره بیان کرد که مچ بند درست عمل می کرد در غیر این صورت باید میزان کالری سوزی را نیز بالا نشان می داد در صورتی که این گونه نبود. او در این وب سایت از دیگر کاربران سوال کرد که آیا راهی برای ریست دستگاه وجود دارد یا خیر. یکی از کاربران در این زمینه احتمال داد که شاید همسر دیوید در حال تجربه اتفاقی استرس زا است یا حتی ممکن است باردار باشد.

دیوید با در نظر گرفتن این احتمال، بیان کرد که نمی دانست که بارداری بر روی ضربان قلب نیز تاثیر خواهد گذاشت. با این حال دیوید شروع به بررسی ضربان قلب خودش با همان مچ بند یاد شده کرد؛ و در عین حال از همسرش خواست که برای انجام تست بارداری آماده شود. یک روز بعد، دیوید با خوشحالی بیان کرد که پدر شده و همسرش به مدت یک ماه است که باردار است.

یک کارشناس در این زمینه بیان کرده است که ضربان قلب می تواند در دوره بارداری بالا برود اما به طور معمول این اتفاق در ابتدای بارداری رخ نمی دهد. دکتر مری جین مین کین (Mary Jane Minkin) در این باره بیان کرده است که: «من احتمال می دهم که دلیل بالا بودن ضربان قلب این خانم به دلیل بالا بودن دمای بدنش بوده است.»

معمولا دمای بدن یک زن در اوایل دوره بارداری زیاد می شود و باعث می شود که ضربان قلب او بالا برود. مین کین در این باره بیان کرد که در این باره همسر دیوید تنها به بالا رفتن ضربان قلبش پی برده است زیرا مردم معمولا تغییر دمای بدن خود را متوجه نمی شوند. دیوید در این باره بیان کرد که: «چگونگی پی بردن به بارداری مادرش در آینده می تواند برای فرزندشان بسیار جالب باشد.»

منبع: techtimes

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل