نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رئیس دانشگاه شریف: پیروزی انقلاب اسلامی ایران معجزه الهی بود

به گزارش دانشگاه صنعتی شریف، محمود فتوحی در پیامی به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود:این روزها، روزهایی ماندگار و فراموش ناشدنی در تاریخ ملت بزرگ ماست، روزهای پیروزی انقلاب اسلامی است؛ انقلابی که رساترین فریاد تاریخ، یعنی امام امت، آن را رهبری کرد و به فرجام رساند و برای حفظ آن با تمام وجود تلاش کرد.
وی ادامه داد: انقلابی که مبتنی بر بینش عمیق توحیدی و الهام گرفته از انقلاب سرخ عاشورای حسینی بود که در آن مردم ایران، با اعتقادی راسخ، نیروهای کفر و باطل را شکست دادند و چشم قدرتمندان را خیره ساختند.
فتوحی در بخشی دیگر از پیام خود افزود: تأثیر سریع انقلاب اسلامی در منطقه و بر آشفتن شعله خشم مردم مسلمان و غیرمسلمان در بسیاری از کشورهای تحت سلطه استعمار، گواه روشنی بر این مدعاست؛ زیرا در کمتر مقطعی از تاریخ، شاهد پیروزی و تأثیرگذاری قاطع جنبشی صرفا مردمی بوده ایم.
وقتی که امام آمد، ستم رفت، شاه رفت و پلیدی و تباهی و سیاهی رخت بربست. وقتی که امام آمد، آزادی به خانه ها برگشت، ما استقلال خویش را باز یافتیم و جمهوری اسلامی با دست مبارک او بنیاد نهاده شد.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، طولی نکشید که پرتوهای معنوی این بارقه الهی مرزهای جغرافیایی را درنوردید و مسلمانان جهان را از خواب غفلت بیدار کرد و رستاخیز اسلامی را در سراسر جهان پدید آورد؛ زیرا این انقلاب، جنبه معنوی و دینی داشت و از این رو، توانست در کشورهای اسلامی نفوذ کند و هزاران انسان را شیفته خویش سازد.
وی ادامه داد :حضرت امام خمینی (ره ) در معرفی انقلاب اسلامی و بیان رمز پیروزی آن فرمودند: «این قیام، قیام حق بر باطل بود، قیام عبودیت بر طاغوت بود، قیام انسانیت بر توحّش بود. رمز پیروزی ما در این بود که نهضت ما جنبه معنوی و اسلامی داشت. این استقلالی که خدای تبارک و تعالی به ما داده و دست اجانب را کوتاه کرده برای خاطر آن قدرت ایمان و وحدت کلمه بود.»
فتوحی همچنین اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، تحولات عمیقی در داخل کشور و جهان ایجاد شد که یکی از مهم ترین آنها فعال شدن حوزه و دانشگاه در صحنه های علمی و اجتماعی است. دانشگاه صنعتی شریف این افتخار را دارد که در سی و هفت سال گذشته با ارائه اندیشه های نو به جامعه ایرانی توسط اساتید و پژوهشگران خویش و تربیت جوانان متخصص و متعهد، مسئولیت انقلابی خویش را به انجام رسانده است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل