نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آب جوش شایع ترین عامل سوختگی در کودکان

به گزارش مرکز تحقیقات سوختگی ایران، دکتر سیامک فرقانی افزود: یکی از موارد شایع سوختگی در کودکان برگشتن کتری و سماور در منزل روی کودکان است و به دلیل اینکه پوست کودکان نازک تر است، سو ختگی های عمیق تری روی را در آنان ایجاد می شود.
فرقانی عنوان کرد: زمانی که کودک دچار سوختگی می شود نقاطی که با لباس پوشیده شده است در مقایسه با قسمت هایی که لباس ندارد از سوختگی خیلی شدیدتر و با درجه بالاتری برخوردار است زیرا لباس گرما را در خود نگه می دارد و باعث عمیق تر شدن محل سوختگی می شود برای این بهترین و اولین کار خارج کردن لباس ها و خنک کردن بیمار است .
عضو کمیته علمی پنجمین همایش کشوری سوختگی اظهار کرد: اولین اقدام برای فرد دچار سوختگی این است که ابتدا لباس ها را از تنش خارج کنیم و در چند دقیقه اول اگر سطح سوختگی کمتر از 10 درصد کل بدن باشد ، با آب معمولی که بین 4 تا 8 درجه است سطح بدن را خنک کنیم تا از ایجاد تاول های بیشتر جلوگیری شود و به شکلی عمق سوختگی را کاهش دهیم .
وی ادامه داد:در موردی که عمق سوختگی بیشتر از 10 درصد سطح بدن باشد خنک کردن در ابتدا با آب برای بیمار مناسب نیست و بهترین کار برای بیمار این است که بعد از اینکه لباسهایش را خارج کردیم ، بلافاصله وی را در یک ملافه تمیز قرار دهیم و به یک مرکز سوختگی ارجاع دهیم . 
پنجمین همایش کشوری سوختگی که از 5 تا 6 اسفند ماه جاری در مرکز همایشهای رازی تهران برگزار می شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل